Even voorstellen...
Hi ik ben Janneke en mijn dochter is net begonnen op school. De getallen vliegen haar om de oren en ook de woordjes en nieuwe liedjes worden gezongen. Suzy en haar puppyvriendje kunnen haar creativiteit en lerend vermogen op een positieve manier beïnvloeden. Super leuk dus dat wij mogen testen! Geen ding zal gemist worden met mijn testdame ;)
Wat is de eerste indruk van jou en je kindje?
Een grote doos wordt geleverd, hoe groot gaat dit leuke testspeelgoed zijn. Samen met mijn zoon, maak ik de doos open. Dochterlief is nog even spelen en voor mijn zoon (een peuter van bijna 3 jaar) is delen niet altijd even simpel. We tillen Suzy en haar puppy eruit en mijn zoon staat al te springen van blijdschap. “Is het een hondje mama, een hondje voor mij”.
Dit is een duidelijke boodschap vanuit mijn zoon, waarom zit in godsnaam die pop erbij, de puppy is al super leuk. Ik druk zelf door de doos nog even op de knopjes en er komen een hoop geluiden ons tegemoet. De hond begint direct te dansen en ook ik wil wel weten wat Suzy en haar puppy allemaal kunnen.
Mijn dochter komt wat later thuis en treft Suzy en de puppy aan op de kast. Wat is dit mama? Mag ik hier mee spelen. Zowel Suzy als de puppy worden in volle blijdschap ontvangen. Ze wil ze beide en weet dat ze samen leuker zijn dan alleen. Duidelijk een leeftijdsverschil te merken tussen mijn zoon en dochter. Ze begint direct druk te spelen en reageert op de opdrachten die Suzy aan haar puppy geeft.
Wat vind je van de gebruiksvriendelijkheid voor je kind?
De speelstukken zijn heerlijk groot. Ook de losse attributen (kam, drinkbeker, hondenkoekje) zijn (naar mijn idee) niet te klein. Beide kinderen kunnen er veilig en alleen ermee spelen. Je ziet waarvoor het bedoelt is en je weet wat ermee gedaan kan worden. De kinderen hebben weinig vragen en kunnen direct lekker zelf aan de slag. Waar de een tevreden is met het kammen van de puppy en het luisteren naar zijn geluiden en dansen op de liedjes, speelt de ander met beide speelstukken, meer op de manier waarop het bedacht is. Laat Suzy haar puppyvriendje een opdracht doen. En neem wat meer geduld, zodat Suzy kan uitpraten en de puppy de opdracht kan uitvoeren. Mijn dochter vind het alleen wel vervelend dat Suzy zo moeilijk kan blijven zitten. Met het minste duwtje kukelt ze voorover en ligt ze met haar gezicht op de grond, “dat is echt super vervelend Suzy”, aldus mijn dochter.
De functie van Suzy is duidelijk, ze moet een opdracht geven en samen helpen ze de puppy. Ik zie mijn dochter genieten van de opdrachten en van Suzy en Puppy.
Omschrijf de verschillende functies
Suzy en haar puppyvriendje kunnen met elkaar communiceren. Wanneer Suzy iets zegt, doordat er op haar strikje wordt gedrukt, zal de puppy het uitvoeren. Ze zingen samen liedjes, die mijn beide kinderen laten dansen en bewegen. Suzy geeft haar puppy opdrachten en ook de kinderen kunnen deze opdracht mee uitvoeren.
Waar het ene kind snapt dat Suzy de opdracht geeft, heeft een kind van twee vooral oog voor zijn favoriet, de hond. Het speelgoed stimuleert de fantasie van het kind en stimuleert de fijne motoriek.
Wat vind jouw kindje het leukste om te doen met Suzy en haar puppyvriendje?
Mijn zoon is direct druk met de puppy. Hij wil hem stevig vasthouden en kijkt gefascineerd naar de staart en de pootjes van de hond die bewegen. Wat een hoop geluiden en wat een gezellig muziekje. Druk wordt het hondje geaaid totdat het weer een liedje zingt. Tussendoor komt hij de attributen tegen. Dus dan is er echt wel tijd voor een hondenkoekje, een korte borstel sessie of een lekker slokje uit de drinkbeker. Suzy is totaal niet aanwezig in zijn spel. Wanneer hij het hondje aait en Suzy zingt een liedje mee, dan mag ze er wel even gezellig bij komen zitten. Maar al snel is die aandacht weer verloren en verkiest hij de puppy duidelijk boven Suzy. Waarom moeten ze samen? Hij heeft toch voor de puppy gekozen. Zijn grote zus mag wel spelen met Suzy, dan is het toch opgelost.
Suzy wordt dus lekker links gelaten, ook al heeft hij uiteindelijk door dat af en toe op het strikje van Suzy drukken, zorgt voor nieuwe geluiden bij de puppy.
Mijn dochter vindt de speelstukken samen helemaal geweldig. Duidelijk te merken dat zij wel snapt dat Suzy en haar puppy samen ontzettend gezellig zijn. Het is leuk om met Suzy haar armen te bewegen, zodat de puppy een dansje gaat doen. Ze moeten even oefenen hoe alles werkt, maar als ze eenmaal de slag te pakken heeft, dan wordt er samen gedanst en gezongen. De opdrachten die Suzy geeft, voert ze samen met de puppy uit. Moet er geteld worden, dan tellen ze met zijn allen. En wordt er gezegd dat de puppy trek heeft, dan geeft ze direct een hondenkoekje aan de puppy. Suzy zegt: samen spelen is leuk, nou daar is mijn dochter het zeker mee eens. Wat een leuk speelgoed is dit, aldus de reactie van mijn dochter. Aan het einde van de middag vertelt ze hele verhalen aan Suzy en hebben ze het samen reuze gezellig.
Blijft je kindje geboeid om ermee te spelen?
Beide waren enorm druk met het speelgoed. Ze vinden het leuk en blijven ontdekken. Wanneer mama wegloopt na een gezellig eindje testen, gaan beide kinderen nog even lekker door met ontdekken. Ze zijn nog lang niet uitgespeeld. Wat een leuk speelgoed.
En als de aandacht verslapt en de dag om is, kruipen beide op de bank. Zoonlief met de puppy en dochterlief met Suzy. Ik zeg een succes! Want zelfs met de grootste magneet (tv) aan, willen ze hun nieuwe speelgoed nog niet los laten.