Even voorstellen...
Hoihoi, ik heet Lisa! Ik ga de Maxi-Cosi Nova testen met mijn dochter Hannah en ik heb er super veel zin in!
3 van onze testmoeders hebben een wel heel gave kinderwagen mogen testen: de all-terain 'Nova' van Maxi-Cosi! Deze nieuwe kinderwagen van Maxi-Cosi is met de grote schokdempende wielen met anti-lek banden geschikt voor alle terreinen. En misschien wel de beste feature is dat je met één druk op het voetpedaal de kinderwagen kunt inklappen. Check hier de reviews:
Hoihoi, ik heet Lisa! Ik ga de Maxi-Cosi Nova testen met mijn dochter Hannah en ik heb er super veel zin in!
Ik vind het een erg fijne kinderwagen, hij is licht en erg wendbaar, wanneer ik een drempel op wil, is dat makkelijk te doen met deze kinderwagen. Het mandje / opbergruimte is erg lang, alleen niet erg diep. Kan lastig zijn met een grote luiertas.
Het inklappen van de kinderwagen is ideaal, hier hoef je zelf weinig voor te doen, leuning recht op, voet op de hendel, en de kinderwagen is ingeklapt! Mijn vriend is rond de 1,90 meter en doordat de stang makkelijk in hoogte verstelbaar is, kan ook hij hier makkelijk achter lopen.
Grindpaden zijn geen probleem met deze kinderwagen, ik heb ook het idee dat mijn dochter geen last heeft gehad bij hobbelwegen, vanwege de goede vering.
Wat ik fijn vind, is dat de kinderwagen in één geheel is, en dat de zitting er dus niet afgehaald hoeft te worden. Echter moet je wel een ruime kofferbak hebben, maar dat de kinderwagen in zijn geheel is, compenseert weer met het feit dat hij hierdoor dus iets groter is.
Ik vind de kinderwagen erg licht, zeker een stuk lichter dan de Mura die ik gewend ben. Hierdoor is hij erg wendbaar, stoepjes of andere drempels zijn makkelijk te pakken. In plaats van de kinderwagen helemaal over de drempel heen te tillen, is een zetje op de achterkant voldoende.
Ik vind het super dat de handgrepen / stang met leer bedekt is, en niet van foam. Dit houdt een stuk prettiger vast, ook wanneer je zweethanden krijgt. De kleur die ik heb gekozen, vind ik erg mooi. Ik heb er nu wel een inleg kussen in gedaan, omdat ik merk dat er in het zitje wel snel vlekjes komen. De kinderwagen is erg strak, daar houd ik van, echt van deze tijd.
Hoi, ik ben Kimberley. Mijn dochtertje Jasmijn is 2 jaar oud. Momenteel ben ik 20 weken zwanger van een zoon.
Wat een fijne stabiele wagen, door de grote wielen, hoef je nooit bang te zijn dat de wagen omvalt. Des al niet te min heeft hij een fijne draaicirkel en beweegt hij heel soepel. Als je naar de wagen kijkt, verwacht je dat hij zwaar is, maar zelfs met één hand is hij goed vooruit te duwen. Toen ik de kinderwagen nog niet in het echt had gezien, was ik een beetje bang voor de boodschappenmand. Deze oogt op de foto klein maar heeft mij echt verrast. Er gaat lekker veel in. Daarnaast is het automatisch inklappen heel fijn, en nog fijner: je vouwt hem met één hand heel soepel en licht uit. Dit is zeker handig gezien mijn ouders (55+) de kinderwagen ook veel zullen gebruiken.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Door het grote en stabiele frame voelt de kinderwagen heel veilig. Klein nadeel is dat hij niet heel compact is. Ik heb zelf een Renualt Twingo (model 2016) en daar past hij alleen in als ik een deel van mijn achterbank in klap. Voor mij zeker geen probleem, want als ik daar in rij, ga ik alleen met de kids weg en is er nog genoeg ruimte. In de auto van mijn man, Citroen Cactus, past hij perfect in de kofferbak. Ik denk zelfs dat de reiswieg (nog niet in mijn bezit) er dan nog boven op past.
De kinderwagen rijdt heel fijn,. Hij oogt zwaar, maar is verrassend licht met rijden. Hierdoor ga je ook soepel de bochten door. Door de grote wielen rijdt hij fijn over elk terrein. Wij gingen de eendjes voeren en dan is het helemaal geen probleem om over drassig gras te rijden.
Toen ik zelf een kleur mocht uitkiezen, was dit heel moeilijk. Want zeg nu eerlijk, alle kleuren zijn toch te gek. Ik vond het zelf erg moeilijk, omdat ik de kleuren met een donkerframe ook erg mooi vind. Uiteindelijk heb ik voor de lichtgrijze stof gekozen met bruinlederen accenten. De stof voelt heel zacht, vooral de inzet van het kussentje bij zowel de benen als het hoofd voelen extra zacht aan. En groot voordeel, dit kan je er af halen en wassen!
Ik ben Marloes en ik heb een dochter van 3 maanden oud. Ik heb de wagen getest met de Maxi-Cosi Cabriofix erop (aangezien mijn dochter officieel nog te klein is voor het zitje).
Al snel na het in elkaar zetten van de wagen, is te zien hoe handig en vernuftig deze wagen is. Allereerst het inklappen… Met een pedaal, die je slechts met één voet hoeft te bedienen, kun je de wagen in laten klappen. Daarna kun je de wagen met één hand nog wat smaller maken, ideaal als je de wagen, net als ik, opbergt in de trapkast. Zo neemt het onderstel nog minder ruimte in. De wielen zijn wel groot, dat heeft voordelen, maar zorgt er ook voor dat de wagen ingeklapt niet heel plat is. Gelukkig kun je de wielen heel simpel van het onderstel afhalen. Het is wel echt luxe hoe makkelijk dat inklappen gaat. Persoonlijk vind ik wel dat het pedaal waarmee je de wagen in laat klappen erg groot is (of op een onhandige plek zit). Ik schopte met mijn schoenmaat 42 tijdens het wandelen met de wagen namelijk regelmatig tegen het pedaal aan.
Achter dat pedaal zit een bagagevak. Dat vak is breed en lang maar niet heel diep. Er lopen 3 elastieken over de bodem van het vak waar je dingen onder zou kunnen schuiven. Met dit weer schoof ik de regenhoes eronder, zodat die compact bleef. Het vak zit vrij dicht onder het zitje of onder het autostoeltje, waardoor je bijvoorbeeld een groot pak luiers daar al niet meer kwijt kan. Ook zit het bagagevak een beetje opgefrommeld als je het zitje zo draait dat je kindje met het gezicht naar jou toe zit. Wat ik persoonlijk nog handig zou vinden is een (rits)vakje in de rugleuning van het zitje (en ook in de reiswieg, maar ik weet niet of die daar in zit) voor bijvoorbeeld je portemonnee, sleutels, telefoon.
Het omdraaien van het zitje gaat heel makkelijk. Twee knopjes indrukken en dan kun je met 1 hand het zitje omdraaien en weer vastklikken. Net zo makkelijk verwissel je het zitje voor het autostoeltje en, als ik internet mag geloven, voor de reiswieg. Dat verwisselen daar heb ik niks op aan te merken!
Het verstellen (en hoger/lager zetten) van de riempjes gaat echt heel makkelijk en lukt zelfs als je kindje in het zitje zit. Dat vind ik echt een groot pluspunt. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt dat verstellen zo makkelijk gaat, fantastisch (want eerlijk, wat een geklooi is dat vaak…). De beschermers (“sokjes”) die om de riempjes heen gaan zitten vast met een drukknoop. Erg fijn, want die verschuiven normaal erg vaak.
De duwstang is bekleed met skai. Voelt lekker aan en je hebt er goede grip op. Ik vind het jammer dat de stang maar een klein bereik heeft. De laagste stand is parallel aan de grond en de hoogste stand is het verlengde van het onderstel, en dan is hij voor mensen van boven de 1 meter 90 niet hoog genoeg. Als de wagen inklapt, staat de stang verticaal naar beneden, maar als de wagen uitgeklapt is kun je de duwstang niet in die stand zetten. Ik vind dat jammer, want in een restaurant of kroeg is het vaak handig als je de duwstang naar beneden kan klappen. Dit omdat het personeel er dan minder snel tegenaan loopt (een duwstang steekt toch vaak uit) en omdat het makkelijker wordt om je kindje eten te geven als de stang naar beneden kan.
De rem is makkelijk te bedienen. Naast het rechterwiel zit een rempedaal, makkelijk in te duwen met je voet. Dit pedaal is roodgestreept. Links zit een grijsgestreept pedaal waarmee je de wagen weer van de rem afhaalt. Ik had geen problemen met de rem, totdat ik de wagen boven op de duinen zette voor een foto terwijl het hard waaide… het wiel aan de kant van het rempedaal bleef staan en het andere wiel draaide weg door de harde wind, waardoor de wagen bijna kiepte... Daarna heb ik nog een paar keer gemerkt dat je, als je het rempedaal indrukt, de wagen even kort heen en weer moet bewegen om ervoor te zorgen dat beide wielen geblokkeerd zijn. Ik vermoed dat dat bezoekje aan het strand de wagen sowieso niet veel goed gedaan heeft, ik hoor wat geknars hier en daar bij het bedienen van de start- en stoppedalen en bij het intrekken van de wielen in de ingeklapte stand.
Zoals ik al eerder schreef, kun je de wagen erg smal maken, als hij ingeklapt is, maar niet superplat. Dat is ook niet gek, want de wagen heeft nou eenmaal grote wielen. Als je die wielen eraf haalt, wordt hij wel aardig plat. Het onderstel past, als ik de wielen eraf haal, erg makkelijk in de kofferbak van mijn Citroën C1, en dat is echt een kleine auto. Het zitje moet er wel af om de wagen echt plat te krijgen.
De wagen rijdt heerlijk, als een zonnetje. Zo licht, zo wendbaar, zo makkelijk met één hand te besturen, heerlijk. Ondanks dat de wagen licht rijdt, is hij wel robuust en stevig. Ik kon met gemak nog allerlei redelijk zware dingen met haken aan de duwstang hangen zonder dat de wagen naar achteren kiepte. Door het zand rijden gaat ook prima met deze 3-wieler editie. Door de grote wielen kan hij eigenlijk elk terrein wel aan! Enige flinke minpunt vind ik het inklap-pedaal, waar ik met mijn voeten tegen aan kom tijdens het wandelen (bij stevig doorstappen).
Ik vind de Nova een mooie wagen. Ik heb de wagen in de kleur Nomad Grey getest. Ik vind de combinatie van het lichte grijs met het cognac-kleurige skai erg mooi. Als de zwarte wagen ook cognac-kleurige stangen had gehad was ik zeker voor die kleur gegaan. Jammer dat de stangen daarvan zwart zijn (de donkerbruine en blauwe variant hebben ook zwarte i.p.v. cognac stangen).
De grote zonnekap is ook echt een plus. Je kindje zit lekker beschut tegen zon en wind en kan lekker slapen onder de grote kap. De kap hoeft niet perse in XXL stand, je kunt het middenstuk van de kap dichtritsen, zodat het een “normale” kap wordt. Ik zou het wel leuk vinden als er in dat middenstuk nog een stuk gaas zou zitten om te “gluren”, maar ook voor de ventilatie, zeker tijdens warme dagen. Het inlegkussen van het zitje is heerlijk zacht. Fijn ook dat dat gemakkelijk van het zitje af te halen is om te wassen. Dat maakt het wassen van het deel wat toch het meest vies wordt een stuk makkelijker dan bij andere wagens, waar je de hele voering er meteen af moet halen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.
Je moet ingelogd zijn om een post leuk te vinden.
{{likeButNotLoggedInLikePost.user.username}} is er hartstikke blij mee.
Wil jij ook graag (anoniem) je verhaal delen? Dat kan heel eenvoudig!