{{ message.message }}
{{ button.text }}

Wachten, voeding en PCOS

Afbeelding blog 'Wachten, voeding en PCOS' Achtergrond blur afbeelding

Inmiddels zijn we zo'n drie weken verder na de afspraak bij de gynaecoloog. Nadat ik heel veel op internet heb gesurfd over oorzaken en symptomen van PCOS, ben ik gaan kijken wat voeding met PCOS kan doen. Voor zover ik het lees kan dit namelijk heel veel betekenen in je hormoonbalans en hoe je je voelt. 

Daarom ben ik begonnen met het schrappen van snelle koolhydraten uit mijn voeding. Dat houdt in dat ik geen brood, aardappelen of pasta meer eet. Ook ben ik daarbij gestart met Intermittent Fasting. Dat houd in dat je gedurende een bepaalde tijd niet eet en binnen een bepaald eetraam wel. Ik eet tussen 12.00 uur en 20.00 uur en de overige tijd niet. Door het minderen met koolhydraten en het vasten moeg je natuurlijk wel ergens je vitamines en mineralen vandaan halen. Daarom ga je wat hoger in de gezonde vetten zitten en in de eiwitten. 

Twee weken geleden ben ik hiermee begonnen. En wat een verschil merk ik al. Ik ben al 3 kilo kwijt geraakt, eet voornamelijk groente, vlees, noten en een stuk fruit. Ook ben ik van mijn buikpijn af die ik altijd kreeg van brood en pasta. Wat een verademing! 

Waar ik nu heel benieuwd naar ben is of dit ook wat met mijn PCOS doet. Zullen er minder cystes zijn? Krijg ik nu wel een eisprong? In elk geval ben ik weer aan het meten met ovulatietesten om te kijken wat er gebeurt in mijn lichaam.

De tijd tot onze afspraak in juli gaat maar erg traag voorbij, maar ik heb nu in elk geval al wel wat te doen in de tussentijd. Ik hoop zo erg dat we een fijne arts treffen en dat alles ok is buiten de PCOS om.


Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je