{{ message.message }}
{{ button.text }}

Zwanger worden:wat moet je eten?

​Hieronder nog een aantal tips om gezond te eten wanneer je graag zwanger wil worden.

Als je graag zwanger wilt worden, kan het helpen om je voeding aan te passen. Als je aan het lijnen bent, kan je daar het beste mee stoppen. Wanneer je niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, neemt je lichaam automatisch de meeste stoffen op en dat betekent dat je kindje er de meeste problemen door ondervindt. Volle melk en ijs blijkt bijvoorbeeld beter te zijn dan magere melk en ijs. Het is ook belangrijk om groene groenten met bladeren te eten. Als je vegetariër bent dan moet je vooral niet te veel producten met soja eten. Hieronder nog een aantal tips om gezond te eten wanneer je graag zwanger wilt worden.

Gezond eten om zwanger te worden

Koolhydraten,proteïne en zuivel

Wanneer je zwanger wil worden is het extra belangrijk om gezonde voeding te eten. Het belangrijkste is om te zorgen dat je dagelijks genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, wanneer je tekorten hebt zal niet alleen je eigen lichaam, maar ook je toekomstige baby daar het meeste last van hebben. Je moet dagelijks koolhydraten eten, zoals volkorenbrood en bonen, dit geeft je energie. Proteïne zijn ook belangrijk, het houdt je bloedsuikerspiegel op pijl, bouwt cellen en maakt hormonen aan. Eieren, vis en noten zijn hier voorbeelden van. Zuivel is ook noodzakelijk, melk verhoogt het oestrogeengehalte en verhoogt de kans op bevruchting.

Vitamines

Om gezond te leven en sneller zwanger te raken, moet je extra goed op je vitamines letten. Om te voorkomen dat je kindje een open ruggetje krijgt, is het belangrijk dat je foliumzuur slikt vanaf het moment dat je zwanger wilt worden tot 8 weken na de bevruchting. Extra vitamine B (10 microgram) is ook goed om in te nemen, vitamine B zorgt dat jij en je kindje sterke botten krijgen.

Eten en drinken met mate

Cafeïne (koffie en cola) heeft een negatief effect op de vruchtbaarheid en de foetus. Twee tot drie koppen per dag zijn eigenlijk al veel, de kans op miskramen wordt hierdoor verhoogd.  Tenslotte is te veel vitamine A niet gezond ( onder andere leverworst ), dit is terug te vinden in dierlijke producten. 3000 microgram is het maximum.

Probeer jij om zwanger te worden ook rekening te houden met je eten? Reageer ook!

Tags

Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
Login

Account aanmaken