{{ message.message }}
{{ button.text }}

Vruchtbaarheid en voeding

Afbeelding blog 'Vruchtbaarheid en voeding'
Niet iedereen kan zo gemakkelijk zwanger worden. Door goed na te denken over wat je wel en niet eet, kun je de kans op een zwangerschap behoorlijk vergroten! Gezond eten hoeft niet moeilijk te zijn. Zorg ervoor dat je verschillende soorten voedsel uit elke belangrijke voedselgroep eet.

Voedingspatroon

  • 55% complexe koolhydraten zoals bonen, fruit, bruine rijst en volkorenbrood
  • 30% gezonde vetten
  • 15% proteïnen (belangrijke bouwstenen; kip, vis, magere yoghurt, cottage cheese, tofu, avocado)
  • minstens twee liter vocht (water) per dag

Foliumzuur

Slik foliumzuur vanaf het moment dat je zwanger wilt worden. Extra foliumzuur verkleint de kans op een aantal ernstige aandoeningen bij de baby, zoals neurale buisdefecten (zoals een open ruggetje), aangeboren hartafwijkingen en een hazenlip. 4 weken duurt het voordat voldoende extra foliumzuur in je lichaam is opgenomen. Na 10 weken zwangerschap is het slikken van extra foliumzuur niet meer nodig.

Flavonoiden

Het eten van voeding die rijk is aan flavonoiden helpt bij de bescherming tegen schadelijke vrije radicalen:
  • blauwe bessen
  • kersen
  • druiven
  • sinaasappelen
  • perziken
  • pruimen
  • tomaten

Goed voor je libido

Etenswaren die van oudsher worden gezien als libido-opwekkend:
  • avocado’s
  • bananen
  • asperges
  • amandelen
  • knoflook
  • meloen
  • vijgen
  • oesters
Waar of niet, ze zijn in elk geval rijk aan vitaminen en mineralen die goed zijn voor je vruchtbaarheid.
Heb jij ook nog goede tips voor de vruchtbaarheid? Reageer dan op dit bericht!
👋🏼  Heb je een vraag of een suggestie? Werkt er iets niet? Laat het ons weten!
Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je