{{ message.message }}
{{ button.text }}
Afbeelding blog 'Voedingssupplementen bij zwangerschap'

Gezond eten is belangrijk, al helemaal tijdens de zwangerschap. Naast een gezond voedingspatroon is het belangrijk dat een vrouw voldoende beweging krijgt.

Toch is het niet makkelijk om de juiste hoeveelheid vitamine binnen te krijgen dat nodig is tijdens een zwangerschap. Veel vrouwen krijgen tijdens de zwangerschap te weinig vitamine D en foliumzuur binnen. Terwijl het voor de baby noodzakelijk is om voldoende van deze stoffen binnen te krijgen. Vitamine D is nodig om voldoende Calcium op te nemen in het lichaam. Het zorgt voor een stevig skelet. Een tekort aan foliumzuur verhoogt het risico op een open ruggetje.

Zwangere vrouwen hebben het advies 10 microgram vitamine D per dag extra te gebruiken, terwijl ze dagelijks ongeveer 3 microgram via de voeding binnenkrijgen.

Vitamine D >>

Foliumzuur >>

Vond je mijn blog interessant?

Vergeet me dan niet te volgen, dan mis je geen blogs meer van mij!

👋🏼  Heb je een vraag of een suggestie? Werkt er iets niet? Laat het ons weten!
Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je