Snap
  • #genieten
  • #jarig

Weekendje Düsseldorf

Hoep hiep hoera! Papa 35!

Toen ik donderdag ochtend mijn jongste telg naar de gastouder bracht moest ik toch wel even slikken, we gaan een weekend weg en ik zie hem zondag pas weer. Oma ging hem halen die dag.

Dit leek mij beter, anders word het zo verwarrend, eerst naar huis met mama en dan mee met oma. Dat zou 2 keer zoveel verdriet betekenen want meneer zit in de eenkennigheids fase!

Gelukkig had ik afleiding genoeg! Papa was jarig en dus ging ik met de oudste, papa verassen op zijn werk! Ik had taart besteld die we daar zouden brengen. Dus hup, in de trein, en dat vinden veel kinderen al een groot avontuur, zo ook die van mij!

Eenmaal daar was het een groot feest want Glenn is dol op z'n vader en dat hij met kaas werkt is helemaal geweldig want daar kunnen we onse peuter voor wakker maken. En dus ging hij eerst z'n pa helpen en kreeg hij een heerlijke plak kaas als dank.. En nog een... En nog een hahaha!

Daarna nog even met mama naar de Mac en terug naar huis.

Het was warm en best oké weer dus eenmaal uit de bus besloot ik op het terras neer te ploffen voor een koel drankje. Glenn is het gewend daar en kent de meeste en word dan ook altijd rijkelijk verwend met veel chippies en drinken. Schuin tegenover zit een speeltoestel waar hij dan speelt of hij komt er lekker bij zitten en kletst op zijn manier mee.

Daarna nog wat spullen thuis halen en richting oma om hem daar na het eten ook achter te laten.

Eenmaal thuis was het leeg en stil... Bah! Maar al gauw was den thuis van z'n werk en besloten we dan nog maar even een borrel te halen om te proosten op z'n verjaardag.

Vrijdag ochtend vroeg wakker, om half 9 vertrekt de bus naar Düsseldorf! Het verjaardag kado voor manlief word geint!

Na 3 uurtjes kwamen we aan in het hotel! Fijne kamer, midden in het centrum. We zijn de stad in gegaan, hebben uitgebreid gegeten en genoten van de tijd samen onder het genot van een cocktail! De eerste avond lagen we er vroeg in, we waren gesloopt hahaha!

De volgende ochtend na een stevig ontbijt hebben we een rondvaart gedaan en het scheepsvaart museum aldaar bezocht.

Alles op ons gemakkie, en na een lekkere lunch plofte we op het terras voor een lekker koud biertje! Af en toe kregen we een update van de Kids, ze deden het echt super bij de oma's! En dan zit je toch een stuk relaxter kan ik vertellen!

Nog even terug naar het hotel, opfrissen voor de avond waarna we een heerlijke Spaanse resaurand tegen kwamen en we genoten van een heerlijk stuk vlees, salade, patat. Warm! Ik bedoel thuis ben je zo met de kids bezig dat je eten al snel lauw is of koud hahaha, dus dat warme eten gaf meteen al pluspunten aan het gerecht??

Daarna een tijd in de barstreet gezeten en genoten van nog meer drankjes en goede gesprekken. We zagen talloze vrijgezellen feesten.... Zo niet origineel maar je bent jong en weet niet beter (ik voel me oud nu ik dit zeg) en hebben ons rot gelachen om sommige mensen, tsja dat vinden we heerlijk... Stomweg mensen kijken.

Om half 1 waren we terug op de kamer, moe van een leuke dag maar voldaan en vielen als een blok in slaap.

De. Volgende ochtend konden we even chillen, we gaan terug naar huis en de bus vertrekt 10 voor 1. 12.15 stonden we op de plek van vertrek maar de bus, die had vertraging en vertrok pas 14.15 ofzo! En dan wil je gewoon naar huis, naar je kindjes, dan is het gewoon klaar.

Uiteindelijk waren we 19 uur thuis waar de oma's ons al opwachten met de kids... Wat waren die blij om papa en mama weer te zien!

We hebben echt genoten het weekend, en de kids ook. Maar zeg nou zelf, Oost West, thuis best!