{{ message.message }}
{{ button.text }}

Top 5 diëten

Niets is lekkerder dan met het warme weer lichte en luchtige kleding aan te trekken. Alleen... voel je je soms wat kilo's te zwaar. Deze volgende 5 diëten helpen je daarbij!

Afbeelding blog 'Top 5 diëten '

1. Eiwitdieet

Afvallen met het eiwitdieet van José van Amstel is op het moment enorm populair en werkt met een 4 stappen plan. Je eet geen fruit en krijgt nauwelijks koolhydraten en suikers binnen, maar juist veel eiwitten. Het dieet belooft snel en verantwoord gewichtsverlies, behoud van spiermassa, geen vertraagde stofwisseling en geen jojo-effect. Het boek bevat kant-en-klare menu’s en makkelijke recepten.

2. BodieBoost

BodieBoost is het nieuwe dieet waarbij snoepen moet en afvallen leuk wordt. Dit door Charlotte Willems bedachte dieet doet het rustig aan maar is daardoor ook effectief op de langere termijn. Volg je het dieet dan zul je 0,5 tot 1 kilo per week afvallen. De voeding is opgedeeld in 5 groepen, van elke groep mag je 2 porties per dag eten. De porties zijn niet afgewogen maar betreffen ‘een handje’, ‘een schaaltje’ en bovenal dien je je ‘eigen boerenverstand te gebruiken’. Je kunt de menu’s uit het boek volgen of je eigen menu volgens de methode samenstellen. Hierdoor kun je je voeding naar je eigen voorkeuren en smaken aan passen maar dien je wel zelf goed op de variatie te letten.

3. Ziekenhuisdieet

Het ziekenhuisdieet is een crashdieet waarbij je tot wel 5 kilo binnen 5 dagen afvalt. Bij dit dieet eet je 5 dagen veel eiwitten en je verliest dus in heel korte tijd behoorlijk wat kilo’s. Uiteraard is het niet verstandig om vaak of langdurig te crashen, er wordt dringend geadviseerd om dit dieet maar een week te doen en vervolgens één of twee stopweken in te lassen. Een crashdieet kan het bekende jojo-effect in de hand werken maar het kan je ook helpen om net die (laatste) paar kilo’s kwijt te raken zodat je strak(ker) de zomer in kunt.

4. Cambridge

Om veel kilo’s in korte tijd af te vallen, kun je ook gaan shaken. Er zijn verschillende diëten die werken met shakes waaronder Cambridge. Tijdens dit dieet, wat in 4 fasen in opgedeeld, bestaat een groot deel van je voeding uit het drinken van shakes, aangevuld met repen, soep, pap of groente. Door de erg beperkte calorie-inname (soms maar 500 calorieën per dag) verlies je heel snel gewicht. Belangrijk is om dit dieet onder goede begeleiding van een consulent te doen, het is niet verstandig om dit op eigen houtje te doen.

5. Sonja Bakker

De alom bekende Sonja Bakker methode is nog altijd populair en effectief. Vaste menu’s met veel variatie en afwisseling laten je in tempo afvallen. Om extra snel af te vallen kun je de zomereditie volgen, dit is nog strenger dan de ‘normale’ methode. Bij het Sonja-Bakker-dieet eet je gevarieerd en krijg je al je voedingsstoffen binnen. Bovendien hoef je niet na te denken over je voeding en kun je de voorgeschreven menu’s  volgen. In tegenstelling tot BodieBoost dien je de porties wel af te wegen. Mocht je bepaalde producten niet lusten, dan kun je het product wisselen voor wat anders, mits het binnen dezelfde productgroep valt. Ook is er de mogelijkheid voor het volgen van een online programma waarbij je menu’s-op-maat krijgt aangeleverd en begeleiding/coaching krijgt.

Geschreven door mama Leontine

Tags:

Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je