Snap
  • Mama

Vraag van mijn peuter voor SuitSupply

Van de achterbank klinkt het: ‘mama wat doet die zwarte mevrouw?!’

Beste Suit supply marketing meneer,

Mijn complimenten, uw hoogstwaarschijnlijk goed geplande, op en top gestylde reclameposter is niet aan mijn oog ontsnapt. Al zou ik het willen. Mijn peuter drukte met de neus op de feiten. Ik kon hem niet missen. En weet u, dat was nou precies wat ik zou willen, dat deze poster aan mijn aandacht ontsnapt was, dat ik onwetend gebleven was, maar vooral dat ik niet aan een tweejarige had hoeven uitleggen wat ‘die zwarte mevrouw doet’.

Want weet u, beste Suit Supply marketing meneer, ik kan het niet zo goed uitleggen. Daarom schrijf ik u. U heeft deze reclame ongetwijfeld goed overdacht. Mijn gedachte is dat er iets met multiculturalisme, een gelikt plaatje, seksualiteit -dat is natuurlijk een selling point- en mannen aan te pas kwam. Want als ik me goed in heb laten voorlichten verkoopt u pakken, voor mannen.
U kunt vast uitleggen wat de zwarte mevrouw doet. En als u dat doet. Wilt u dat dan zo doen, dat een peuter het ook kan begrijpen? Tot nog toe is dat geloof ik niet gelukt. Er zijn nog volwassenen die het niet begrijpen, toonde een snelle zoektocht op het wereldwijde web aan. Laat staan een peuter.

Ik zou hier nog veel meer woorden aan vuil kunnen maken, onder het kopje ‘zijn doel missen’, maar dat laat ik erbij zitten. U zit vast niet te wachten op marketing tips van een mama met kleine kinderen die de gezinsportemonnee beheert.

Voor nu rest mij u te bedanken voor het lezen van mijn schrijven en hoop ik van harte op een uitleg in Jip en Janneketaal.

Hartelijke groet,

Ps. Daar waar meneer staat zou ook mevrouw gelezen worden, mocht dit van toepassing zijn. Ik wil natuurlijk niet discrimineren! 

8 jaar geleden

Ik vraag het me af.... Ik ben niet zo van de dit zet ik op facebook in afwachting van een antwoord ;)

8 jaar geleden

Grappig, de lelijke photoshop was mij dan weer niet opgevallen. Ik was vast te druk bezig met een plausibele verklaring te bedenken voor een meisje dat toch echt wel heel erg in de Waarom zit ;)

8 jaar geleden

Hmm vreemde reclame en ik snap nog steeds niet waarover het gaat. ;-) Sommige reclames vind ik echt niet kunnen. Zeker niet na een kinderprogramma. Ik ben trouwens erg benieuwd of je brief aan gaat komen. :-)

8 jaar geleden

Heerlijk blog! Heb zitten gniffelen. Ze zoeken duidelijk grenzen op en daar is op zich niets mis mee. Maar idd, hoe leg je dit uit aan peuters...