{{ message.message }}
{{ button.text }}

Op weg naar een nieuwe ik

In de wereld van krachttraining

Afbeelding blog 'Op weg naar een nieuwe ik' Achtergrond blur afbeelding

Vanaf nu wil ik jullie meenemen op mijn reis naar mijn nieuwe ik.

Ongeveer 2 maanden geleden was ik er helemaal klaar mee. Op de foto's en video's van de Obstacle Run die ik gelopen heb met mijn zoontje zag ik een veel te dikke mama. Vooral 1 foto waarop ik met wijd gespreidde handen vanuit mijn knieen uit de modder klim zie ik een grote bal achter mijn borsten hangen. Dat moet dus echt anders. Ik ben 41, als ik het nu niet doe dan gebeurt het niet meer. Daarbij heeft mijn dokter 3 jaar volgehouden dat ik een nekhernia had die er helemaal niet is en die (nu superslappe) spieren moet ik op last van mijn fysiotherapeut toch trainen.

Dus abonnment op de sportschool, zo één dat ook mijn man nog eens kon sporten. (helaas alleen niet tegelijk). Maar ik ben echt geen cardio mens. Lopen en hardlopen op de loopband gaat nog wel, de roeimachines ook maar fietsen, steppen ed is gewoon totaal niet mijn ding. Na 2 weken had ik eigenlijk spijt van het abonnement maar zat er een jaar aan vast.

Mijn man deed bijna geen cardio maar krachttraining en was zeer enthousiast. Dus na 2 weken heb ik mij eens in die aparaten verdiept en kwam na een paar keer proberen tot de conclusie dat dit dus echt wel iets voor mij is. En ondanks dat ik de afgelopen weken op de weegschaal niet ben afgevallen zitten mijn broeken losser, kan ik weer vanuit rugligging zonder handen gaan zitten en kon ik zonder moeite (tot mijn eigen verbazing) mijn 4 jarige zoon (toch 20 kilo) over het hek tillen bij de hockey. Daarnaast heb ik de bekende kipfilets aan mijn bovenarmen hangen en ook die zijn al de helft minder en ik begin weer een taille te krijgen.

Mijn nieuwe routine is 2x per week naar de sportschool (naast de hockey op woensdagavond). Door mij samen met mijn man te verdiepen in de wereld van krachttraining (want ja, dat bestaat) zijn we langzaam ook eens naar onze voeding gaan kijken. Voor spieren heb je veel eiwit nodig dus zijn we eiwitrijker gaan eten. Nemen een eiwit shake na elke training, 1x per dag creatine met vers geperst sinaasappelsap om vocht naar de spieren te sturen en slikken daarnaast magnesium, B12 en B6. Nu zullen velen dit overdreven vinden maar voor ons werkt het.

Het allermooiste is denk ik nog dat ik door wat tijd voor mezelf en toch ook de extra vitamines (vooral het magnesium) ik veel meer geduld met de kinderen omdat ik gewoon lekkerder in mijn vel zit. De kinderen zijn zelf al helemaal gewend dat papa op zaterdag en mama op zondag eerst gaat sporten voordat we wat gaan doen. Het voordeel is dat krachttraining ook minder tijd kost dan cardio waardoor ik om 8:50 de deur uit ga en om 10:15 weer thuis ben.

En nu sta ik dus op het punt om binnenkort de aparaten gedag te zeggen en het deel van de sportschool te gaan met de dumbells en halterstangen. Nu weet ik dat in onze sportschool de (gespierde) heren alleen maar goedkeurend kijken naar dames die zich aan krachttraining wagen maar toch voel ik een drempel om ertussen te gaan staan. Ook omdat ik veel moet zoeken hoe iets werkt en toch bang ben dat ik mezelf voor schut zet. Een personal trainer kost zo'n 200 euro per maand dus dat is geen oplossing, samen met mijn man kan ook niet want je kunt niet tegelijk naar binnen. Ik zal dus nog wel wat internet moeten gaan afstruinen en video's bekijken voor ik me werkelijk op die vloer ga wagen.

Maar ik ga het doen, want ik wil een nieuwe fitte ik. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.

*Mamaplaats faciliteert een open en voor iedereen toegankelijk social platform. Zij is niet verantwoordelijk voor inhoud en authenticiteit van posts. Algemene voorwaarden.

Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je