Snap
  • Vakantie dagje weg
  • post

Ons Thailand avontuur!

Voor alle ouders die er over na denken om misschien met de kleine ver op reis te gaan. Neem een kijkje in ons avontuur.

We hebben het er vaak over gehad, maar er was altijd een reden om niet ver op reis te gaan. Dus bleef het bij de fijne Europese reisjes, lekker veilig, dichtbij huis.

Tot de geboorte van ons eerste kindje.

Een moeilijke bevalling, een operatie bij de kleine met 8 maanden een eigenlijk heel intensief en emotioneel jaar. Hierna beseften we ons maar al te goed dat je sommige dingen gewoon moet doen. Je leeft maar 1 keer! Dus geniet.

We besloten onze eerste verre reis samen met zijn drieën te boeken. Bizar natuurlijk dat je dat pas doet als je kinderen hebt, maar toch deden we het. We hadden een aantal eisen. Het was voor onze dochter de eerste vlucht ooit dus 20 uur vliegen was te lang. Het moest kindvriendelijk zijn en malaria vrij.

Azië... En uiteindelijk kozen we voor Thailand.

In ons enthousiasme besloten we meteen een rondreis te maken en zochten een paar mooie plaatsen uit. We boekten de reis, maar naarmate de datum steeds dichter bij kwam vroegen we ons af waarom we dit in vredesnaam hadden gedaan. Wat deden we onze lieve peuter van anderhalf jaar eigenlijk aan?

Toch gingen we. Pas op de luchthaven kregen we weer een beetje moed en werden we wat melig van alles wat ons te wachten stond.

De vlucht ging goed, verbazingwekkend goed. Natuurlijk heeft ze even gemopperd, maar niet meer dan wat ze normaal doet als ze naar bed gaat.

Bij aankomst waren wij alledrie gelijk gigantisch onder de indruk van alles wat we zagen en roken. Wat bizar dat je na 13 uur bijna aan de andere kant van de wereld bent. Alles is zo anders!

Fantastisch om met elkaar te delen waarvan een ieder van ons onder de indruk was! Onze dochter van de mooie vogels en alle andere dieren, wij ook van de cultuur en het leven.

De dag na aankomst hebben we gefietst en bootje gevaren. Bangkok gezien, lekker gegeten en gerelaxed in onze luxe airco hotelkamer. De volgende dag zouden we naar een andere plek vertrekken. Daar maakten we kennis met monniken, werd onze dochter gezegend, zagen we apen op 1 meter afstand en maakten we een rit in een tuktuk. We liepen over marktkraampjes en kwamen terecht bij een Thais concert waar we meteen opvielen. Onze dochter genoot en danste voor het hele publiek. Ze kreeg knuffelbeertjes een handje van de zangeres en een daverend applaus. Fantastisch!

We trokken verder naar de jungle waar we een wandeling hebben gemaakt en een olifanten tocht.

Hierna hebben we rust gepakt aan de kust op een van de eilanden. We zwommen hele dagen, maakten strandwandelingen, verzamelden schelpjes, maakten zandkastelen en genoten van elke minuut!

Thailand is prachtig! Niet alleen vanwege de natuur en alle bijzondere bezienswaardigheden, maar ook vanwege de mentaliteit van de mensen. Zo kindvriendelijk, begripvol en behulpzaam. Onze dochter heeft zoveel aandacht en cadeautjes gekregen.

Nu is het al weer een paar maanden geleden, onze dochter wordt straks twee. Op een dressoir in de kamer prijkt een foto van ons drietjes op de olifant in de jungle. Niet elke dag, maar met regelmaat loopt onze kleine er naar toe en pakt de foto vast. Ze kijkt er een tijd na en zegt hardop papa, mama en Isa op de olifant, kijk! En nog steeds vouwt ze haar handjes samen en maakt een buiging als ze van de slager een plakje worst krijgt of van de bakker een krentenbrood.

Ze is gek op water en is enorm vertrouwd met vreemden. Niet eenkennig, maar geniet van aandacht en maakt praatjes. Ze kan rustig even naast een vreemde gaan zitten en zeggen 'gezellig'.

Wij kijken terug op een fantastische geslaagde vakantie en weten zeker dat we onze dochter er toch wel plezier mee hebben gedaan. Hoe bang we daar ook voor waren toen we op het punt stonden te vertrekken. Ook al is ze zo klein, het was indrukwekkend en ze heeft er veel van meegekregen en van geleerd. We zouden graag nog een keer terug willen, maar willen ook wel andere plekken van de wereld gaan bekijken.

Maar eerst wachten op het leukste vakantie presentje wat we ooit hebben meegenomen, want die wordt in januari geboren. Daarna gaan we eens kijken waar we met zijn viertjes naar toe kunnen!

En voor een ieder die erover nadenkt om een verre reis te gaan maken met jonge kinderen. Doe het! Bereid je goed voor, maar ga. Wat een ervaring!

Een om nooit meer te vergeten!

10 jaar geleden

Wat super dat het zo bevallen is, met een kleintje zo'n verre reis maken. Ik zou het zelf niet aandurven maar ik denk dat jullie er ook heel gemakkelijk instaan, dan past jullie kindje zich ook goed aan. Leuk om te lezen en knap dat ze een vlucht van 13 uur zo goed heeft volgehouden. Ik heb weleens in het vliegtuig gezeten waarbij er ouders waren die geen raad meer wisten met hun kroost, die moesten heel hard gillen en huilen maar gelukkig is dat jullie niet overkomen.

Wat een geweldige ervaring!! En wat goed dat jullie dit gewoon gedaan hebben. Wij willen zeker een lange reis maken, maar de twijfels met een klein mannetje zijn er zeker. Maar met een papa en mama in de reiswereld hopen we echt nog wat verre reizen te kunnen maken. Bedankt voor je blog! We zullen Thailand in ons achterhoofd houden!

Brrr, mij te avontuurlijk! Maar het klinkt alsof je het geweldig hebt gehad en dat is het belangrijkste!