{{ message.message }}
{{ button.text }}

HAPPY 2015, TIP VAN DE DAG (2/8)

Ook ik wil (net als de rest van heel Nederland) het nieuwe jaar weer fris en gezond beginnen...

Afbeelding blog 'HAPPY 2015, TIP VAN DE DAG (2/8)'

Daarom heb ik besloten weer wat vaker te gaan hardlopen. Na het sporten heb ik eigenlijk altijd de neiging weer zoveel mogelijk snacks naar binnen te werken, dat zullen jullie vast herkennen..

Om die reden heb ik twee (kleine) tips verzameld die met name gericht zijn op gezond eten na het sporten. Zodat we niet alle calorieën die we er net hebben afgesport dubbel zo hard naar binnen werken.

1. Kersensap drinken of verse kersen eten

Kersensap bevat een hoge concentratie antioxidanten en werkt ook nog eens ontstekingsremmend! Een flink glas sap of een handje verse kersen na het sporten kan dus het spierherstel bevorderen. Zo zul je minder last van spierpijn hebben.

2. Gedroogde vruchten en noten

Als je na het sporten een handje of twee gedroogde vruchten of noten achterover slaat heb je binnen een paar minuten al je eiwitten en koolhydraten weer op niveau! Vooral sojanoten zijn goed voor de opbouw van het spierweefsel (34 gram eiwit per portie).

Dus wil je het jaar echt gezond beginnen, gebruik dan deze tips en probeer het vol te houden ;-).

*Mamaplaats faciliteert een open en voor iedereen toegankelijk social platform. Zij is niet verantwoordelijk voor inhoud en authenticiteit van posts. Algemene voorwaarden.

Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je