Snap
  • ziek
  • fit2fly

Fit2fly deel 2

In mijn vorige blog kon je lezen dat mijn dochter de waterpokken kreeg op vakantie. Hoe dat afliep, lees je hier onder.

De waterpokken waren nog steeds aanwezig. We twijfelde heel erg of we die donderdag middag langs de dokter zouden gaan voor controle of toch liever de vrijdag ochtend. Het was een dokter met 24u service dus het maakte niet uit hoe laat je daar binnen kwam zetten. Alleen hadden ze afgelopen zondag gezegd dat we vrijdags moesten terug komen. Maar wij gingen toch donderdag middag, want stel dat we een 'fit2fly' krijgen, heeft de reisverzekering net iets meer tijd om voor die vrijdag een vlucht te regelen. Dus hop, naar de dokter.

We zaten in de wachtkamer en de Nederlands sprekende assistente was er die dag niet. Gelukkig sprak deze assistente goed Engels dus dat ging verder prima. De arts kwam naar de wachtkamer en bekeek onze dochter vanuit de buggy. Ze keek op haar hoofdje, armen en benen en zei binnen 3 seconden dat het nog laaaaaang niet oké was en dat we nog minstens 3 dagen langer moeten wachten. 'Wait, wat zegt ze?' Kunnen we nog niet weg?! 'ZUCHT!' Oké, dat word weer een hoop gedoe en geregel.

We liepen, via de supermarkt om een flesje drinken te halen, weer terug naar ons hotel. Oké, dit is even balen. We gingen er echt van uit dat we nu toch wel naar huis mochten. Mijn vriend moest het weekend eigenlijk bij een voetbalwedstrijd zijn en moest maandags weer gewoon werken. Hij lichtte zijn baas in en zei de voetbal af. We namen contact op met TUI en de reisverzekering en kregen te horen dat we misschien wel konden blijven tot zondag in onze bungalow maar dat zou erg oplopen in de kosten. Optie 2 was een ander hotel, 600 meter verder op voor zeker de helft van de prijs. We besloten om dat maar te gaan doen. Misschien is een andere omgeving ook wel even leuk voor die paar dagen.

Zo gezegd, zo gedaan en vrijdag ochtend stonden we al onze spullen in te pakken. Door dat we langer moesten blijven hadden we geen schone kleren meer dus die had ik de avond ervoor even gewassen bij de wasserette en opgehangen in onze bungalow, zodat het droog zou zijn als we het weer zouden inpakken. Rond 12 u moesten we onze bungalow uit en gingen we met de taxi naar het andere hotel/appartement. Dat was wel even wat anders. Heel ander volk en veel minder privacy bij je huisje. Direct aan t zwembad en een hele grote familie, met 4 pubers, naast ons. Een trap naar boven midden in onze woonkamer (niet handig met een ondernemende baby/dreumes) en geen kinderbedje of stoel. Dat laatste hebben we toen even bij de receptie geregeld en kwamen ze binnen 10 minuten brengen. Heel fijn!

Mijn vriend pakte alle spullen uit en ik besloot om met E. naar het zwembad te gaan. Wat letterlijk dus 2 meter lopen is. Heerlijk even gespeeld te hebben op het zwembad bedje was het tijd voor haar eigen bedje. Babyfoon aangesloten, bedje opgemaakt en haar knuffel en speen lagen al klaar. Ze ging in het campingbedje liggen, draaide een paar keer om haar as en was vertrokken. We probeerde of de babyfoon bereik had bij 't zwembad en zijn lekker daar gaan liggen. We hadden het raam open gezet zodat ze genoeg frisse lucht kreeg en we lagen dus 2 meter van ons huisje af. Dus konden haar goed horen als ze wakker werd. We hebben toen 1,5u heerlijk gechilld aan t zwembad toen ze wakker werd. 'S avonds besloten om lekker de hort op te gaan en namen de taxi naar t strand. Daar over de boulevard gewandeld en gegeten bij een tentje waar we eigenlijk al 4 x eerder gegeten hadden deze vakantie. Super fijne mensen, lekker eten en mooi uitzicht over 't strand en sportende rugby mannen. Top!

Zondag ochtend zijn we weer terug gegaan naar de dokter voor de hopelijk laatste controle. Dit keer wel weer een Nederlands sprekende assistente en de arts kwam meteen. Ze zei weer dat er 2 pokken waren die nog net niet helemaal waren ingedroogd. Mijn vriend werd een beetje boos en zei tegen die Nederlandse vrouw dat we hier al een week zitten en dat wij vinden dat die pokken wel goed ingedroogd zijn. Toen keek de arts nog een keer en gaf ze toch akkoord voor een 'fit2fly'! We waren super blij want dit betekende dat we eindelijk weer met haar mochten zwemmen en dat de terug reis geregeld kon worden!

We liepen weer terug naar 't huisje en mijn vriend belde met TUI en de reis verzekering. Alles zou geregeld worden en we zouden terug gebeld worden zodra er meer bekend was. de HELE dag hebben we gewacht en rond het avond eten belde mijn vriend de reisverzekering zelf maar op om te vragen hoe het nu zat. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat ons dossier was blijven liggen en dat er dus nog niks mee was gedaan....... ZUCHT. Dus ze ging toen pas alles in actie zetten. We hadden online gezien dat er maandag ochtend om 7u een vlucht zou gaan naar Amsterdam en die hadden we graag willen pakken maar door dat ze ons dossier vergeten waren, was dit op kort termijn niet meer mogelijk. Dus gingen ze maandag ochtend er pas mee aan de slag.

In de loop van maandag ochtend kregen we dan eindelijk het verlossende telefoontje. Er was een vlucht beschikbaar voor diezelfde avond (maandag) om 18:50u en nog rechtstreeks ook. Of we dit oké vonden. NATUURLLIJK! ik bedoel, hallo, de eerste de beste vlucht die rechtstreeks was, zou pas een week later zijn dus, tuurlijk nemen we deze vlucht!

Na een goede en snelle vlucht waren we om half 1 's nachts op Schiphol. Even alle koffers halen en de buggy van de bagage band en hop naar huis. Mn schoonvader kwam ons halen dus dat was heel fijn. De volgende dag was het heel fijn wakker worden in ons eigen bedje. Mijn vriend moest gewoon werken en die is gewoon gegaan, de bikkel! En dat maar met een paar uur slaap. Ik was zoet met alle was weg werken en geprobeerd om het slaapritme van de kleine weer een beetje in het gareel te krijgen.

Mijn vriend heeft gisteren een overzichtje gemaakt van alle kosten en we krijgen zo goed als alles weer terug van de verzekering. Dus dat is heel erg fijn!!

En vandaag is het vrijdag en staat er een weekendje weg met mijn familie op de stoep. Dit hadden we al een half jaar geleden gepland. We gaan naar Drente en we hebben prachtig weer. De kleine is, as we speak, bij mn schoonmoeder zodat ik even deze blog kon schrijven, de ramen kan lappen en onze spullen kan inpakken. En als mijn vriend straks thuis komt uit z'n werk, gaan we lekker alvast die kant op.

Fijn weekend iedereen!

Snap
4 jaar geleden

Pfff wat een gedoe en geregel was dat, gelukkig weer heelhuids thuis!

Wat toevallig! Wanneer waren jullie er? Heerlijke plek. He!! Wij gaan er graag nog eens terug.

Wat een herkenbaar verhaal. Ook wij zaten op Barbacan met de jongste die waterpokken kreeg. 5 dagen langer gebleven wat geen straf was! En ze was er gelukkig niet echt ziek van. Het is inderdaad een heel geregel maar ook bij ons werd alles vergoed. Wij zaten ook in een bungalow maar de laatste 2 nachten in het hotel daar. Was ook super.