{{ message.message }}
{{ button.text }}

De service van Simply Colors

Er zit nogal wat verschil in service bij (web)winkels. Ik heb voor de zoveelste keer een geweldige ervaring bij Simply Colors.

Afbeelding blog 'De service van Simply Colors' Achtergrond blur afbeelding

Service

“Is het normaal dat de rits van de rugtas binnen een paar maanden kapot is?” chatte ik met de webwinkel waar ik een rugtas had besteld voordat Dunya voor het eerst naar school ging. “We geven geen garantie op ritsen, omdat kinderen daar nooit voorzichtig mee omgaan” is de reactie. Dat was nog niet eens een antwoord op mijn vraag. “De rits van het voorste vakje was ook al heel snel stuk, terwijl ze die niet eens gebruikt. Ik vroeg alleen of dat normaal is” ga ik verder. “Haha, dat is niet normaal inderdaad. Maar wij geven dus geen garantie. Ik wil u wel tegemoet komen met een kortingscode voor uw volgende bestelling” schrijft ze. Volgende bestelling? Welke volgende bestelling? “Jullie zeiden toch dat jullie beter zijn dan Simply Colors en dat jullie ook betere service bieden? Daar merk ik niks van, dat is een grote teleurstelling!” wind ik me toch een beetje op. “Tja, wat moet ik daar nou op zeggen? Hahaha!” is de reactie. Ze vertelt ook nog hoe tevreden andere klanten zijn en dat zij zo geweldig in service zijn omdat ik via de website met de klantenservice kan chatten. Alsof dat het belangrijkste onderdeel van service is! Ik weet genoeg. Deze fout maak ik nooit meer. Misschien waren ze iets goedkoper, maar daarvoor krijg ik dan ook slechte kwaliteit en nog slechtere service.

Nieuwe rugtas

Meestal is het een feestje om te bestellen bij webshops. Ik vind het altijd spannend wat er uit het pakketje komt, alsof het een cadeautje is. Ik bestel dus een nieuwe rugtas. Bij Simply Colors deze keer. Deze tas gaat na een half jaar ook stuk. Echt stuk. Ik maak een foto en stuur een mail naar de klantenservice. Zonder verdere vragen of discussie sturen ze een nieuwe tas zodra die weer beschikbaar is. Als die nieuwe tas ook stuk gaat krijgen we weer een nieuwe. Ik vind service een voorwaarde, maar dit is geen service meer, dit is een fantastische service. Ik mag ook iets anders uitkiezen als ik geen vertrouwen meer heb in de rugtas. Dat hoeft van mij niet. Het was blijkbaar gewoon pech. Die service kreeg ik trouwens ook bij Koter Kado, maar dat is weer een ander verhaal. Maar die bieden dezelfde service, zonder voorwaarden of lastige vragen. En dat heet klantenbinding. Want bij zo'n winkel kom je terug, ook al gaat je tas drie keer kapot. Ik voel me serieus genomen en dat is bij mij echt een voorwaarde. 

Juf Agaath

Toen juf Agaath afscheid nam, bestelde ik een cadeautje voor haar en tegelijkertijd een sporttas voor Dunya. Ze was er erg blij mee en haar Aikido-pak ging erin en zodoende ging ie elke vrijdag mee naar school. Maar na drie keer ontdekt Dunya dat de naad bij de rits loslaat. Nee hè, heb ik weer. Moet ik weer een mail sturen, wat denken ze dan inmiddels van ons? Dat wij er onvoorzichtig mee zijn ofzo? Dat is echt niet zo. Ook zit de tas niet te vol. Er past, bij wijze van spreken, nog makkelijk een tweede Aikido-pak in. Er staat dus geen spanning op de rits. Na vier keer gebruiken is de naad nog verder gescheurd en stuur ik toch maar een mail. Binnen een uur krijg ik een mail terug en nog diezelfde middag komt er een verzendbevestiging. Ik ben wederom onder de indruk. 

Pakketbezorger

De bel gaat op het moment dat ik Dunya naar school wil brengen. Het is kwart voor één en ze heeft thuis gegeten. Nu moet ze terug naar school en op het moment dat we op de gang staan gaat de bel. Wat nu? O ja, de pakketbezorger natuurlijk! “Snel, je sporttas!” zeg ik tegen Dunya. Ze rent de trap af en ik doe boven de deur alvast open. Als ik naar beneden loop komt Dunya alweer terug. “Simply Colors!” juicht ze. “Sorry schat, zet het pakje op de trap, we moeten nu weg. Vanmiddag kijken we wat erin zit.” Als we eindelijk tijd hebben om te kijken komt er een prachtige tas uit. Dezelfde die ze al heeft, maar toch lijkt ie nog mooier. Er komt ook een setje ansichtkaarten uit het pakket en een kortingsbon voor een volgende bestelling. Dunya bekijkt de tas eens goed. “Hij is wel een beetje anders” constateert ze. “Dat lijkt zo” zeg ik. “Nee, dat lijkt niet zo, dat is echt zo. Deze is iets donkerder dan die vorige”. Kleurverschil, volgens mij gezichtsbedrog, maar dat maakt niet uit. Ze heeft gewoon een prachtige tas gekregen, met excuses voor het ongemak. We bestellen al jaren bij deze webwinkel. Ook vorig jaar heb ik er een t shirt besteld met de tekst: “Ik ben grote zus!”. Na de Meivakantie kon Dunya dus naar school en had ze meteen een mooi verhaal te vertellen. Plotseling bleek ze twee broertjes te hebben en daar was ze meteen heel trots op. Dat T shirt ligt in de kast. Het is toch een beetje dubbel, maar het effect was er wel.

Aikido-pak

Dunya kan voorlopig weer zonder problemen haar Aikido-pak meenemen. En binnenkort kan de gele band met oranje slip eruit en dan gaat de oranje band erin. En als we op vakantie gaan, kunnen er heel veel knuffels in. Ze is heel trots op haar mooie tas. En terecht. Als we weer een tas of T shirt met naam willen hebben dan weet ik al waar we het bestellen. Want fouten maken mag, er kunnen dingen stuk gaan, soms heb je pech met een tas bijvoorbeeld, maar ga er dan professioneel mee om. Ik bestel niet zeer regelmatig, want het is niet goedkoop. Maar als ik iets nodig heb, bestel ik het daar. En dan weet ik zeker dat ik waar voor mijn geld krijg. Dank je wel Simply Colors, voor jullie mooie producten en meer dan fantastische service! Tot de volgende bestelling!

*Mamaplaats faciliteert een open en voor iedereen toegankelijk social platform. Zij is niet verantwoordelijk voor inhoud en authenticiteit van posts. Algemene voorwaarden.

Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je