{{ message.message }}
{{ button.text }}

Goed op school, stof tot nadenken?

Vorig jaar wilde de juf mij spreken, het was leuk nieuws, na twee weken afwachten voor het gesprek was er inderdaad leuk nieuws, maar het gaf (en geeft) nog steeds stof tot nadenken.

Afbeelding blog 'Goed op school, stof tot nadenken?'
Vorig jaar aan het einde van het schooljaar, wilde de juf mij ook nog spreken. Maar ik hoefde me geen zorgen te maken, het was iets leuks. Nadat er bijna twee weken voorbij gingen en je je toch van alles gaat afvragen. Had ik dan eindelijk het gesprek. Dochterlief had erg goed gescoord op de Kleutercito ( E1), ze had zelfs alle vragen goed bij beide onderdelen. Verder even kort daarover gehad met de juf, maar die had nog meer mensen die een afspraak hadden en die al stonden te trappelen, dus trots stond ik snel weer buiten. Ik wist wel dat ons meisje het goed deed, maar voor de rest had ik er niet zo bij stil gestaan. Maar toch, opeens gaan er allemaal dingen door je hoofd. Wat betekent het.... Mijn man was niet thuis die dag, en zou ook pas de volgende dag thuis komen, dus het ging malen in mijn hoofd. 's avonds toch maar op internet zoeken, wat de kleutercito nu eigenlijk is. Dat kon ik niet echt vinden, alleen wat sites waar de cito's besproken werden in verband met hoogbegaafde kinderen die juist slecht presteerde op die Cito's. Nu denk ik niet dat mijn dochter hoogbegaafd is, maar wel dat ze best slim is, dus daar had ik ook neit zoveel aan. Wel zag ik in die artikelen dat ze soms ook hogere cito's aan die kinderen voor leggen. Maar ik had dus alleen maar meer vragen. De volgende dag een briefje geschreven naar de juf, of ik nog een gesprek kon hebben met haar of de intern begeleider. De volgende dag kon ik gelijk bij juf komen, ze had toen ook wat meer tijd en konden we even rustig praten. Ze hadden geen extra toets afgenomen, ze kon eigenlijk net zoveel als de meeste kinderen die naar groep drie gingen. Ik moest in het volgend schooljaar na een paar weken maar met de nieuwe juf gaan praten over wat voor extra uitdagingen ze ging krijgen. (deze juf ging naar een andere school). En we konden thuis gewoon verder gaan met wat ze leuk vond. Ze vond spelen ook nog wel erg leuk, dus er was niet gekeken of ze misschien naar groep 3 ging. (Hoefde van mij ook niet echt.) Nu is het nieuwe schooljaar al een paar weken van start, en heb ik bij juf een gesprek gevraagd, maar daar was nog niet direct tijd voor, en ze moesten het nog even aankijken (nu is ze de tweede week van school de hele week niet op school geweest vanwege een gebroken voet). M.a.w. ik heb nog geen gesprek gehad (school is bij ons al 6 weken aan de gang), en ik blijf maar met vragen zitten. Sommige mensen die ik spreek zeggen “je moet er zelf achteraan zitten”. Sommige (familie) vind dat ik er niets mee moet volgens mij. En ik wil er ook eigenlijk andere ouders niet mee lastig vallen, want dan voel ik mij een zeur, want het gaat toch goed. Maar ik zou dan ook graag weten hoe ik ermee om moet gaan, hoe school er om mee gaat, enzovoorts enzovoorts. Overigens hadden we in februari een 10 minuten gesprek en daarbij had de juf het naar ons idee over de “eisen”van groep 1, want ze noemde toen allemaal dingen op die ze al kon toen ze naar de kleuterschool ging. En toen had ik wel zoiets van zie je niet dat ze al iets meer kan. Maar tijdens het gesprek voor de zomervakantie bleek dat ze in november al door hadden dat ze erg goed mee kwam, en dat ze al in het 'zorggesprek' met de intern begeleider werd besproken voor wat extra uitdaging, alleen had juf dat niet aan ons verteld.

Tags: #Kids & Zo, #post

👋🏼  Heb je een vraag of een suggestie? Werkt er iets niet? Laat het ons weten!
Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je