Snap
  • Kind

Mijn ervaring met KidZcity

Niet ver weg van ons is KidZcity. Het zit zelfs pal naast de sportschool van mijn man.

Stiekem was ik toch wel benieuwd naar dat indoor speelpark waar iedereen zo een hekel aan heeft. Ik moet zeggen dat het mij wel interessant leek, lekker klimmen, spelen en rond rennen. Misschien dat mensen het geluid vervelend vinden of de hoeveelheid kinderen. Geen idee, in ieder geval vermoede ik dat ik het wel prima zou vinden, ik ben immers een kleuterklas gewend dus kidZcity moet ook wel te doen zijn.

Vandaag was het zo ver en besloten we met Nino en samen met vrienden en hun zoontje naar KidZcity te gaan. We zijn op tijd er heen gegaan. Om 10:00 uur opent het en ik denk dat wij er om 10:05 ongeveer waren. Het liep toen al aardig vol maar er waren gelukkig geen rijen. De twee jongetjes beide 16 maanden oud keken hun ogen uit naar alle kleurige dingen, alle kinderen, de lichtjes en geluiden. Wauw, ze waren onder de indruk.

Dus snel een plekje zoeken, schoenen uit en hup naar Pamperland. Ja zo heet het gebied voor de 0 tot 4 jarigen. Hier is een autobaan met allemaal verschillende autootjes, een klimstuk, een ballenbak en een plek met allemaal zachte grote blokken. Nino vond alles interessant. Hij vond het geweldig dat hij zelf overal op kon en mocht klimmen. Het rijden op de autootjes, hij ging zelfs op de motor waar je zelf je evenwicht op moet houden en dit ging verbazingwekkend goed, maar het leukst van alles vond hij wel de ballenbak. Omdat Nino nog klein is en nog niet overal op kan maar ook nog niet voor zichzelf op kan komen ging ik overal met hem mee. Gelukkig is het groot genoeg dat dit ook kan.

Na een tijdje zijn we even gaan zitten om een hapje te eten en te drinken. Je kunt je eigen eten en drinken meenemen, wat velen ook doen maar er is ook van alles te koop. Tosti's, patat, panini's, cappuccino, warme chocolade melk, snoepjes, na ja val alles dus.

Aan de andere kant van Pamperland staat een draaimolen waar je in kunt zitten. Hier zijn we samen met Nino in gegaan. Eigenlijk was het wat te krap voor twee volwassenen en een kind maar met een beetje proppen lukte het wel. Nino vond het geweldig. Wij merkten dat onze magen hierop niet echt bestendig waren, ik moest echt even bij komen erna. Terwijl dat ding toch echt niet zo hard ging.

Ook is er in dezelfde ruimte een klimdoolhof. Dit is voor kinderen van 0 tot 8 jaar. Akko is samen met Nino erin gegaan en dit vond Nino te gek. Hier kon hij zich helemaal uitleven met klimmen. Overal op en onder gaan. Hij is het hele doolhof wel 2 keer rond gegaan en was het liefst nog een keer gegaan. Dus ben ik met hem nog even naar de Timekeeper gegaan. Dit is een ronde zaal met verschillende platformen. Op alle platformen staan schieters waar je zachte ballen door kunt schieten. Hier zijn vooral oudere kinderen elkaar aan het bekogelen. De ballen doen echter geen pijn en Nino vond het super interessant om naar alle kinderen te kijken, de ballen te bestuderen en via de trappen op alle platformen te klimmen en er weer af te gaan.

Na al dit gespeel en geklim waren de heren wel wat moe. We hebben nog een rondje gelopen door de rest van kidZity om te zien wat er daar nog te beleven viel maar we hebben geen attracties meer gedaan. Het zag er wel enorm gaaf uit. Een kasteel hoog in de lucht waar je heen moet via touwen met allemaal heftige glijbanen weer naar beneden kon, botsautootjes, nog een draaimolen, een restaurant, een mega hoge lange glijbaan waar je met zakken naar beneden kunt glijden en een safaritreintje. Hier was Woody, Nino's vriendje wel met zijn vader nog in geweest en dit scheen ook een succes te zijn geweest. Het was echter tijd om naar huis te gaan, de jongens waren moe en het werd langzamerhand steeds drukker. Nino viel onderweg terug op de fiets al in slaap.

Onze ervaring was dat het dus met een dreumes al prima te doen is zolang je maar mee wilt/kunt klimmen. Het geluid is heftig, niet perse van de kinderen maar van de schieters uit de timekeeper. Hier wen je echter wel aan en vond ik zelf niet heel storend. Als ik terug denk hoe ik het gevonden zou hebben als kind, denk ik dat ik het te gek had gevonden. Dus ja ik vond het leuk en zeker voor herhaling vatbaar.

kidzcity.nl/

8 jaar geleden

Als ik dat zo lees is het een prima vergelijking. Ik vind vooral Ballorig in Houten helemaal geweldig. Monkeytown is trouwens minstens zo tof!

Ja in Utrecht inderdaad. Ballorig lijkt me ook interessant. Lijkt dat een beetje op KidZcity?

Heerlijk, lekker rennen, klimmen, springen. De perfecte plek om al die energie kwijt te raken als kind. Als je kind wat ouder is kun je denk ik als ouder ook gewoon lekker ergens zitten en wachten (bloggen) tot je kind uitgeraasd en hongerig (of huilend, haha) terug komt.

8 jaar geleden

Is Tun Fun en het Speelkasteel leuk voor peuters? Zet ik dat ook direct op mijn lijstje :-)