Snap
  • Kind
  • autostoeltje
  • veiligheid
  • Bezorgd

Man stuurt foto van zoontje in kinderzitje naar vrouw, die direct gevaar ziet

Daarmee redde ze het leven van haar zoontje

Rebecca Tafaro Boyer uit de Amerikaanse stad Memphis ging voor het eerst weer aan het werk na haar verlof en vroeg haar man ieder uur een foto van haar zoontje te sturen. Toen hij boodschappen ging doen stuurde hij een kiekje van zoontje William in zijn autozitje. Dat alarmeerde Rebecca - die door familie een 'supervervelende' en 'overbezorgde' moeder genoemd wordt.

Rebecca, verpleegster van beroep, schreef op Facebook: "Ik vroeg hem als een echte zagende echtgenote om William beter in zijn stoel te zetten", zegt ze. "De riempjes zaten te los en de clip die normaal gezien boven zijn borst moest zitten, zat veel te laag. Ik ken mijn man, ik ben er zeker van dat hij gelachen en met zijn ogen gerold zal hebben voor hij onze zoon op de juiste manier vastsnoerde."

Vijftien minuten had ze haar echtgenoot in paniek aan de telefoon. Ze hadden een ongeluk gehad en de auto was total loss. Gelukkig was alles goed met hem en hun zoontje. "De jongens waren op nog geen 5 kilometer van huis, toen een vrouw nog snel probeerde met haar wagen over te steken en in te voegen vóór het aankomende verkeer. David slaagde er niet meer in om te stoppen", schrijft Rebecca.

De redding"Mijn kostbare kleine jongen zat zó goed vast in zijn stoel, dat hij niet eens wakker werd van de impact van de klap. Hij bracht daarna nog 2 uur door in het ziekenhuis, flirtend met de verpleegsters. Mijn man had minder geluk. Zijn voet is gebroken op 3 plaatsen en hij heeft 3 ontwrichte tenen. De wagen is verloren, maar die kan vervangen worden, mijn jongens niet."

In haar bericht op Facebook benadrukt de moeder dat het juiste gebruik van autozitjes levens kan redden. Het zitje van William werd direct weggedaan, hoewel het niet kapot leek. "Elke autostoel die in een matig tot zware crash betrokken was en waarbij de wagen niet meer zelf weg kon rijden, is goed voor het grof vuil. Toen mijn man en ik beseften dat we het zouden moeten vervangen, keek hij me aan en zei hij: ‘We gaan gewoon nog eens dezelfde kopen, want het ding heeft zijn werk gedaan'."

GedeeldHet bericht van Rebecca werd al 30.000 keer gedeeld en vele partners werden getagd. Ze kreeg zelf ook een nuttige tip: ze kon de prijs van haar nieuwe kinderzitje terugvorderen via de verzekering. "Een enorme opluchting, want ik ben er zeker van dat mama en papa een tijdje op noedels zullen moeten overleven om een nieuwe wagen te kunnen kopen", aldus Rebecca.

Bron: HLN

5 jaar geleden

70 a 80% van de kinderen zit in een niet goed geinstaleerd autostoeltje. Dit kunnen verschillende dingen zijn van erg tot minder erg. Wat je vaak ziet is dat de gordels te los zitten of gedraaid. Maar ook dingen als een autostoel groep 0 vooruit gericht in de auto zetten, gordels verkeerd om doen, kind veel te vroeg in een vervolg stoel zetten waardoor het sllecht beschermd is etc. Gebeurt allemaal. Dat met ons kostbaarste bezit. Als je ze er dan op wilt attenderen dat het kind er niet goed in zit nemen ze het ook nog is niet serieus.... Ik snap het niet

5 jaar geleden

Als je een originele Maxi Cosi hebt, kan je na een ongeluk met hen contact opnemen. Je kan je eigen stoeltje dan opsturen en krijgt van hen een nieuwe. Zij gebruiken jouw stoeltje voor onderzoek. Voor hen een unieke kans te kijken wat er met hun stoeltjes gebeurt na een echt klapper.