Snap
  • Kind
  • kleuters
  • kleuteren
  • Keuzes
  • advies
  • Doubleren
  • Maken

Doubleren groep 2

5 jaar geleden

Bedankt voor je reactie ik weeg alles mee uiteraard en wil ook een gesprek met de ib-er, simpelweg omdat ik steeds te horen krijg dat ze hem willen laten aanmodderen en ik steeds overal heen sjouw voor piet snot omdat de resultaten vrijwel normaal zijn! Ik heb ook absoluut niks tegen om hem een jaartje langer te laten spelen, het is meer de manier waarop, en ik echt zoiets heb dat het meer een karakterkwestie is..

5 jaar geleden

Dat ben ik absoluut ook met je eens! Ik was ook zeer benieuwd naar de verhalen van mensen die in hetzelfde schuitje zitten/zaten! Ik weeg alles absoluut mee, ik krijg deze maand als het goed is nog een gesprek, ik heb dus wel zoiets als hij verlegen/faalangstig is moeten ze er op school wat aan doen en hem niet laten aanmodderen wat ze zelf zeggen/willen... Nu word ik overal heen gestuurd voor piet snot en dat ben ik inmiddels wel een beetje zat! Bedankt voor je reactie en fijn dat het uiteindelijk voor jullie goed is gekomen..

5 jaar geleden

Hier een moeder, die toevallig ook juf is...... Ik heb de juf van mijn dochter in groep 2 bijna gesmeekt om haar een jaar langer in groep 2 te laten, maar ze zou er volgens haar juf ' weinig' aan hebben, want ze las al (goed) en deed het met leren gewoon ook goed.Eind groep 3 de eerste signalen dat ze geen werkhouding had, dat ze traag was.... Gewoon een heel jong kind. Toch door naar groep 4. In de zomervakantie al tekenen gehad (terugtrekken/ angstig). Vanaf dag 1 in groep 4 een kind dat niet met plezier naar school ging. Met medewerking van school hebben we haar na de kerstvakantie terug laten plaatsen in groep 3 (grotendeels op eigen programma). Vanaf dat moment een stijgende lijn in haar zelfvertrouwen en in wie ze is. Ze heeft beter aansluiting gevonden dan dat ze in haar oude klas had. Ik zou als ze adviseren een jaartje langer te kleuteronderwijs, daar serieus over nadenken. Een kind kan in de klas totaal ander gedrag laten zien dan thuis of één op één. Er wordt straks in groep 3 veel verwacht van een kind, niet alleen met leren maar ook sociaal emotioneel. Zien ze nu een faalangstig kind in groep 2, dan zal groep 3 best pittig kunnen worden. En uit onderzoek blijkt inderdaad dat zittenblijven niet zoveel nut heeft. Maar uit ander onderzoek blijkt ook dat de wat oudere kinderen het wat leerprestaties over het algemeen wel beter doen dan de jongsten in de klas. En uiteindelijk komt er echt wel uit wat er uit moet komen. Mijn dochter is nu gelukkig en dat is mij heel veel waard

5 jaar geleden

Ik zag net al enorm veel reacties maar zal eerst hier even reageren, ik merk dat het er vrij negatief staat qua uit pikken, op de school van mijn oudste pikken ze er vaak kindjes uit die een beetje problemen hebben gehad op de psz ( lees huilen, wennen ) ik vind het zeker geen probleem om hem een jaar te laten doubleren, maar aan de andere kant heb ik zoiets het timide gedrag zit in zijn karakter dat verander je niet door te doubleren! Als ik bijv. Vraag aan de juf wanneer ze iets willen oppakken qua hulp is het oh daar hebben we niet over nagedacht, en oh dat doen we het nieuwe schooljaar wel! Dat is 1 van de dingen die mij enorm stoort! En de reden dat ik nog meer twijfel is dat hij wel echt een vast clubje vriendjes/vriendinnetjes heeft, en hij ook echt thuis komt dat hij de kinderen uit groep 1 stom vind! Sociaal Emotioneel kan hij groep 3 wel aan, qua leren is het zeker een lastige, aan de andere kant heb ik zoiets ze hoeven niet allemaal professor te worden...