{{ message.message }}
{{ button.text }}

Ja, ik doe (nog steeds) online boodschappen!

Want oh wat is het ideaal! En ja, ik kan het tegenwoordig best wel weer zelf. Maar het is zo verrekte makkelijk! En.. Waarom eigenlijk niet?

Afbeelding blog 'Ja, ik doe (nog steeds) online boodschappen!' Achtergrond blur afbeelding

Ik maakte kennis met het online boodschappen doen toen ik net was bevallen. 
(Voor mijn bevalling heb ik er een keer kennis mee gemaakt toen ik een surprise party voor mijn partner organiseerde, en ik -echt niet meer- met die hoogzwangere buik al die boodschappen kon sjouwen. Toen beviel het mij al enorm goed)
In het begin voelde ik me een soort van schuldig. Ik dacht (en soms denk) dan altijd;
Jeetje.. die bezorger zal ook wel denken, een vlotte, jonge meid.. Die kan toch wel zelf haar boodschappen doen?!
Maar over het algemeen heb ik er al vrede mee. Zeker omdat de bezorgers me nooit raar aankijken.

Afijn, even terug naar het begin. Het was echt DE oplossing. Ik zorgde altijd voor de boodschappen,
maar toen ik net was bevallen lukte de zorg voor de kleine mij net, en alles daaromheen lag een beetje stil.
Mijn partner werkt veel én lange dagen, dus ik wil hem niet ook nog eens met de boodschappen belasten.
(Op het feit na dat mannen toch meestal het verkeerde meenemen, of het duurdere.. of juist het minder lekkere goedkopere.. Ah oké, ik hou op.. Jullie snappen me wel.) Uiteraard vind hij het zelf ab-so-luut geen probleem om het te doen.
Maar nee.. Als ik een lijstje moet maken dan vergeet ik sowieso altijd de helft. Of ik het nu zelf haal of laat halen.

Even de (voor mij) voordelen op een rij:
1) Rustig achter je laptop alle artikelen bekijken die je nodig hebt. Geen gehaast, geen irritatie van mensen die voor je voeten lopen, etc. Toevoegen aan je winkelmandje, hoppa. En je kunt nog tot 0.00 op de dag voor je bestelling je lijstje bijwerken. (Wat ik dus regelmatig doe, want ook hier vergeet ik nogal eens wat!)
2) Je sjouwt je niet het leplazerus 
3) Je hoeft je niet in allerlei onmogelijke posities te wringen. (Lees; Daar loop je dan met je kinderwagen/buggy met je trekmandje achter je aan overal tegenaan te rijden. En dan heb ik het nog niet over het uit/en inladen.)
4) Het word écht tot in je keuken gebracht, op een tijdstip dat jou uitkomt. (Speling van max. 2 uur)
5) Vaak naast de bonusaanbiedingen ook nog persoonlijke aanbiedingen. Aanbiedingen op producten die jij vaak koopt.
(Bij mij is dit bijv. vaak de babyvoeding.)
6) Lege flessen/kratten mogen ook mee. (Deze vergeet ik ALTIJD als ik naar de winkel ga)


Natuurlijk zijn er ook nadelen.. (Maar die wegen voor mij niet op tegen de voordelen)
1) Je moet minimaal voor €70 bestellen
2) De servicekosten bedragen rond de €6.95 wil je een beetje een fatsoenlijke bezorgtijd hebben 
(Je kan wel kiezen voor minder servicekosten, maar dan zit je met bezorgtijden van bijvoorbeeld tussen 16.00 en 21.00)


Voor mij is het echt een verademing. Ik bestel 1 keer per week de ''grote'' boodschappen.
Scheelt een hoop stress.. En dan weet ik dat ik voor de hele week eten in huis heb!
De kleinere dingetjes of de dingen die ik vergeet haal ik samen lekker wandelend met Quentin.
Tegenwoordig kiezen we niet meer voor het thuisbezorgen, maar gaat mijn partner het ophalen bij het pick up point zo'n 8 minuten bij ons vandaan. Makkelijker kan niet!
(Deze optie is overigens ook goedkoper)

Voorheen deed ik de boodschappen altijd op mn fietsje. Zodra Quen mee kan op de fiets ga ik dit denk ik wel weer doen.
Maar voor nu geniet ik lekker van het gemak van online boodschappen doen. Waarom niet?!

*Mamaplaats faciliteert een open en voor iedereen toegankelijk social platform. Zij is niet verantwoordelijk voor inhoud en authenticiteit van posts. Algemene voorwaarden.

Tags:

Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je