{{ message.message }}
{{ button.text }}

Gezonde tussendoortjes voor je peuter

Naast drie hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch en avondeten) heeft je peuter dagelijks 2 of 3 tussendoortjes nodig. Gezonde tussendoortjes leveren naast de drie hoofdmaaltijden een groot deel van de voedingsstoffen die je peuter nodig heeft. Koek, taart en chips zijn geen gezonde tussendoortjes!

Afbeelding blog 'Gezonde tussendoortjes voor je peuter'

Gezonde tussendoortjes

Onderstaande lijst kun je gebruiken bij het kiezen van gezonde tussendoortjes voor je peuter. Het is belangrijk dat je afwisselt in het tussendoortje. Zo eet je peuter gevarieerd en krijgt hij verschillende voedingsstoffen binnen.

  • Vers fruit (banaan, appel, kiwi, druiven, peer, etc.)
  • Gedroogd fruit
  • Een doosje rozijntjes
  • Biscuitje
  • Rijstwafel
  • Krentenbolletje
  • Cracker
  • Soepstengel
  • Rauwkost (cherrytomaatjes, komkommer, wortel, etc.)

Let op: aan ‘gewone’ rijstwafels en crackers is vaak zout toegevoegd. Teveel zout is niet goed voor je peuter. Kies daarom liever een tussendoortje speciaal voor kinderen zoals de tussendoortjes van Bambix.

Drinken

Je peuter heeft per dag ongeveer 800 ml vocht nodig (dit is inclusief borst- en/of flesvoeding). Geef je kleine daarom altijd iets te drinken bij zijn tussendoortje. Zo zorg je er namelijk voor dat hij voldoende vocht binnenkrijgt. De volgende drankjes kun je je peuter geven:

Let op dat je dranken met suiker (appelsap bevat van nature ook suiker) afwisselt met dranken die geen suiker bevatten.

Tags: #Kids & Zo, #Food

👋🏼  Heb je een vraag of een suggestie? Werkt er iets niet? Laat het ons weten!
Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je