Snap
  • Baby

De derde muziekles van Ilse

Na twijfelen wel of niet te gaan ben ik vanmorgen toch naar de derde muziekles gegaan.

Ik heb lang zitten twijfelen wel of niet gaan, maar omdat mijn vriend ons kon brengen heb ik besloten wel te gaan. Ilse heeft een goede nacht gehad, weinig wakker geweest door het hoesten. Ze was wel om kwart voor 6 even wakker maar sliep erna nog even lekker door. Om 8 uur zijn we gaan aankleden en ontbijten. Mijn vriend is even mee naar binnen gegaan toen we bij de locatie van de muziekles waren aangekomen. We waren mooi op tijd. Ik had al iets geroken dus snel nog even haar broek verschoont. Er was ook nog even tijd voor Ilse om te spelen maar ze bleef liever even bij me, als je 1 bent is het ook allemaal spannend. 

De les begon zoals elke keer met het welkoms liedje en de gitaar, de beer die ieder kindje bij naam noemde. Bert kwam dit keer voor het liedje van het paard. Ik heb deze met Ilse regelmatig gedaan omdat ze het erg leuk vind om te hupsen op schoot. ( Hop hop hop, wie zit er boven op. We stappen, en we draven en we gaan weer in galop. Hop hop hop, wie zit er boven op) het bries geluid deed Ilse thuis al leuk mee, maar tijdens de les had ze alleen een grote glimlach. Ach, het komt wel denk ik dan maar. Ilse was wat aan me gekleefd in het begin van de les, maar al snel vond ze het genoeg en besloot een stoel als hulpmiddel te gebruiken om de zaal te ontdekken. Ze is nu helemaal in de fase van alles gebruiken om te lopen, de woonkamer tafeltjes worden gebruikt (die vind je dus in de keuken voor de deur en noem maar op), maar ook haar loop kar, auto, speelgoedbakken zijn zeer geschikt om het lopen te oefenen. 

Toen ze weer in de groep zat kwam het instrument van de week. een "regenstok" (De regenstok is gemaakt van de uitgebloeide delen van een cactus. Wanneer de delen nog groen zijn, worden de naalden naar binnen gedrukt. Hierdoor ontstaat binnen de cactus een net van naalden. Hierna word de cactus gedroogd en gevuld met kleine zaden of kiezelsteentjes en dan weer gesloten. Door beweging van de pijp wordt het geluid van vallende regen nagebootst.) De kinderen mochten hem voelen en aanraken en proberen. Echt super leuk en ook heel fijn om te merken dat de juf (Greet) de feedback heeft gebruikt. Er werd ook een liedje bij gezongen over de herfst. Er kwamen ook herfstbladeren bij. Dit vond Ilse echt leuk, lekker met de bladeren zwaaien en spelen. De ouders en ook sommige kindjes gooide ze omhoog. 

Er kwam nog een instrument een "vogelfluit" van steen. Ilse was inmiddels al weer met een stoel aan het lopen tot ze het geluid hoorde en kwam terug gekropen. De kinderen mochten deze ook voelen en bekijken maar de juf hield hem wel vast omdat die van steen was. De kinderen kregen toen allemaal een instrumentje met belletjes of bekken. en mochten hiermee muziek maken. Ilse was er helemaal druk mee en als er stop werd gezegd was ze nog lekker aan het door schudden. Ze vond het erg leuk. Ook de andere kindjes vonden het zichtbaar leuk. 

het was alweer tijd om afscheid te nemen, de gitaar werd gepakt en het afscheidsliedje werd gezongen. de kindjes mochten even aan de gitaar voelen. Ilse vond dit best spannend en zwaaide al met haar vingertje van daar mag ik niet aankomen..... samen met haar ben ik even gaan kijken.

Na het koffie drinken zijn we met de bus weer naar huis gegaan. Thuis aangekomen heeft Ilse nog even verder muziek gemaakt met haar sambaballen. 

het was al met al een super leuke les. Ilse heeft zich goed vermaakt. Ook is het fijn om te zien dat er wat met de feedback wordt gedaan. Volgende week is er geen les in verband met de herfstvakantie hier, maar ik kijk al uit na de volgende les. 

8 jaar geleden

Goed at er iets met de feedback is gedaan en blijkbaar toch de juiste keuze gemaakt om wel te gaan ;) In de herfstvakantie anders even zelf een muziekuurtje inlassen, kan je ook helemaal zelf bepalen wat je wilt doen :)