{{ message.message }}
{{ button.text }}

5 gezonde ontbijtjesvoor het hele gezin

Dit gooi je allemaal in de blender en klaar is Kees. Verzekerd van een heerlijke gezonde shake voor jezelf en voor je gezin.

Afbeelding blog '5 gezonde ontbijtjesvoor het hele gezin'
Ontbijten is ontzettend leuk, gezellig en gezond. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Door de week hebben veel mensen het druk en zullen veel mensen wel ontbijten, alleen wat sneller. De meeste mensen zullen in het weekend meer tijd besteden aan het ontbijt.
Sommige mensen zeggen dat ze geen tijd of zin hebben om te ontbijten en dat is echt zonde. Het is belangrijk om wel tijd te maken om te ontbijten. Je kunt door de week heel snel een ontbijt maken. Dit kan zelfs in vijf minuten. Dus ook voor mensen die heel weinig tijd hebben is dit zeker te doen.
Ontbijten hoeft echt niet saai te zijn. Het is belangrijk hoe je naar ontbijten kijkt en hoe je er mee omgaat. Je kunt er ook voor kiezen om ’s avonds voordat je gaat slapen na gaat denken wat je de volgende dag als ontbijt wil gaan eten. Je kunt dan bijvoorbeeld al alles klaarzetten, dit scheelt ook veel tijd. Gezellig met zijn allen aan tafel en een goed ontbijt is voor iedereen belangrijk.

Waar bestaat een gezond ontbijt uit?

Een gezond ontbijt bestaat uit zuivel, granen en fruit. Waarom bestaat een gezond ontbijt uit zuivel, granen en fruit kun je jezelf afvragen.  In zuivel zitten eiwitten, vitaminen, mineralen en heel véél calcium. Zuivel is lekker en gezond. Vroeger had je de slogan, snoep verstandig eet een appel. Bij de tandarts hingen daar ook vaak posters om aan te geven dat je beter fruit kunt eten, dat dit ook gezond is voor je gebit. Fruit is supergezond. Van fruit wordt je ook niet dik. In granen zitten de volgende belangrijke dingen: koolhydraten, ijzer, voedingsvezels en vitamine-B. Tevens zijn granen goed voor de stoelgang en daardoor kun je goed naar de toilet.

Vijf gezonde ontbijtjes

- Een schaaltje yoghurt met cornflakes en twee stuks fruits. Een kopje thee en een glas melk - Granenmuesli in de yoghurt en daar kun je stukjes appel en peer bijdoen. - Bruine boterham banaan met honing en een glas karnemelk - Heerlijk vers geperste sinaasappelsap met een ei erbij. En yoghurt met muesli smaakt daar heerlijk bij. - Ontbijt-shake
Je kunt voor jezelf en voor je partner en kinderen een heerlijke shake maken. Neem heel veel soorten fruit bij elkaar, dan pak je ongeveer een hand muesli of havermout en daar doe je een kom magere yoghurt bij. Dit gooi je allemaal in de blender en klaar is Kees. Verzekerd van een heerlijke gezonde shake voor jezelf en voor je gezin.
Je kunt de shake ook eventueel door de week klaarmaken en dat je het onderweg naar school opeet samen met je kinderen als je echt heel weinig tijd hebt. Of je kunt de shake als moeder eten als je heel snel naar je werk moet en je hebt heel weinig tijd. Als je in de trein zit kun je op je gemak genieten van je shake. Een bakje yoghurt met fruit is ook een aanrader voor het ontbijt.
Geschreven door mama Gea

Tags:

👋🏼  Heb je een vraag of een suggestie? Werkt er iets niet? Laat het ons weten!
Login bij Mamaplaats
Login

Nog geen account bij Mamaplaats?
Registreren
profiel aanmaken

Ik heb al een account.
Ja, dat wil ik

Nee, dank je