Getest: BABY born Bad

Door: anne_van_esch
anne_van_esch
TESTMOEDER anne_van_esch

Ik ben Anne, 35 jaar en moeder van Lies (5) Noor (4) en Sonnie (2). Noor heeft het weken lang over BABY born gehad. Toen we er een hadden gekocht was het Sonnie die er de hele dag mee aan het spelen was! Toen ik het badje zag leek het mij erg leuk om deze te testen. Hij vind douchen niet zo leuk en het leek mij daarom ook een goed idee om hem met het badje te laten spelen zodat hij ook ziet dat spelen met water leuk is.

8.8

• Mooi stevig badje
  • Makkelijk te bedienen knopje voor de lichtjes en geluid
  • Kind kan zelf sproeien met de douche
  • Pop kan er goed in zitten zodat kindje er lekker om heen kan kruipen en niet hoeft vast te houden.

• Het wordt een kliederboel, in de badkamer spelen dus!
  • Knopjes voor douche en zeep zijn wat lastig te bedienen door een klein kinderhandje

Hoe reageert je kindje op de pop/ speelset?

Hij werd helemaal enthousiast toen hij het badje zag en was behoorlijk ongeduldig toen het eerst nog gevuld moest worden met water. Toen het helemaal klaar stond ging hij er gelijk mee aan de slag. Spetteren, pop wassen en alle onderdelen bekijken en voelen.

Sonnie was heel enthousiast, toen hij eenmaal door had hoe het werkte met het geluidsknopje en dat hij zelf ook kon spetteren was het erg lastig om hem te laten stoppen met spelen. Het leuke is dat Sonnie per keer weer wat anders bedacht om te doen, de eerste keer was hij vooral bezig met de pop maar daarna was hij bijvoorbeeld veel aan het spetteren met het badeendje om dan later alleen nog maar oog te hebben voor de lichtjes. Ook toen hij daarna zelf onder de douche moest ging dat een stuk makkelijker, wel moest het eendje mee van BABY born.

Blijft je kindje getriggerd om met de pop/speelset te blijven spelen? Hoe speelt je kindje met de pop/speelset?

Hij speelt er heel leuk mee, elke keer ziet hij ook weer wat anders wat hij ermee kan doen. Zelf spelen met de badeend, de pop wassen of de hele tijd kijken naar de lichtjes en luisteren naar de geluidjes die uit het badje komen. Ook na vier keer spelen kon hij maar moeilijk overgehaald worden iets anders te gaan doen. Hij wilde alleen maar met z'n pop spelen en ging hierdoor ook zelf makkelijker in bad. Hij nam de BABY born mee en deed alles wat ik ook bij hem deed. Haartjes wassen en uitspoelen! Hij vind het echt geweldig :-).

Heeft de pop een leerzaam effect op je kindje (sociale vaardigheden als verantwoordelijkheid en communicatie)?

Ik denk het wel, hij deed erg voorzichtig met de pop en de zeep mocht niet in de oogjes komen. Hij gedroeg zich als een echte poppenvader :-). Na het badderen werd de pop ook elke keer afgedroogd, luier aan en een pakje. Ik denk dat je door deze BABY born erg zorgzaam wordt. Je leert er echt heel veel van! Het is altijd een pluspunt als je kindje tijdens het spelen leert!

Wat vindt je kindje het leukst aan de pop/speelset

Wat Sonnie het leukst aan de het badje vind zijn de lichtjes en geluiden, en vooral dat hij die zelf aan kan zetten. Hij kan er geen genoeg van krijgen! Tijdens het spelen drukt hij van alles in waardoor er lichtjes en geluiden komen. Ook vind hij het leuk dat er echt water in het badje kan! Zo is het voor Sonnie ook minder lastig om zelf naar bad te gaan.

Zou jij het BABY born product aanraden aan andere ouders? Zo ja/nee waarom?

Ja zeker, het is een erg leuke speelgoed, weer eens wat anders dan een wiegje of buggy. En wat bij Sonnie erg goed hielp is dat hij het minder eng vindt nu om zelf onder de douche te gaan, dat helpt echt. Hij kan nu eerst de pop douchen en dan moet hij zelf en dat is nu een stuk gezelliger. De prijs en kwaliteit verhouding is ook echt prima! Het badje en pop zijn van zeer goede kwaliteit waardoor het lang mee gaat en je kids er veel plezier mee kunnen hebben!

Werken de verschillende functies goed van de BABY born producten?

Ja alles werkt goed en is mooi afgewerkt. Alleen de pompjes zijn voor jonge kindjes (2 jaar) een beetje zwaar om zelf in te drukken. Oudere kindjes zullen daar geen problemen mee hebben.

Het badje werkt zoals op de plaatjes staat, mooie lichtjes en geluidjes en ook het schuim komt na een aantal keer pompen uit het bakje. De knopjes voor het schuim en de douche waren wat lastig voor het kleine handje, maar als mama kun je daarbij helpen en dat vond Sonnie helemaal niet erg, juist wel gezellig zo met z’n tweeën de pop in bad doen.

Is het product geschikt voor de leeftijd van je kindje?

Zeker wel, op de pompjes na is alles goed voor een 2 jarige, ook zijn zussen van 4 en 5 vinden het een erg mooi badje en willen er graag mee spelen. Het badje is mooi en stevig, en valt zeker niet zo maar om. De batterijen zitten aan de onderkant en daar kan hij er niet bijkomen. Wel blijf ik erbij als hij met het badje gaat spelen. Dit vooral omdat het water voor een hoop troep kan zorgen. Ik vind dat niet erg hoor, handdoek over de grond en klaar :-).

• Indruk
    9.0
  • De werking/functies