• Display werkt heel goed
  • Niet zwaar
  • Geen uitgebreide spelletjes

• Gaat irriteren
  • Maar 2 kleuren

Wat vind je van de verschillende functies?

Ik zelf vind het allemaal wel grappig wat ze verzinnen. Heb al gezien dat uiteraard de klokfunctie de meeste waarde heeft samen met de camera. Want er worden de hele dag filmpjes gemaakt. De blijde gezichten van de kinderen zijn ultiem, maar de spelletjes op de kidizoom kunnen niet tippen aan de storio of ipad spellen!

Wat vind je van het design?

Groot! Past amper om de arm van het kind, gaat op een gegeven moment irriteren bij mijn 6 jarige dochter. Wel is ze helemaal in haar nopjes met de kiddyzoom. Spelletjes zijn wel makkelijk en op een gegeven moment zelfs saai. Wat ze ook erg leuk vindt is dat ze alles kan veranderen qua kleur en vormgeving. Filmpjes maken is helemaal favoriet bij mijn meisje en ook foto's maken en bewerken geeft een hoop pret. Ze had zo door hoe alles werkte en heeft het ook nog uit moeten leggen aan haar broer van 10.

Mijn 10 jarige zoontje heeft hem niet echt gedragen, wel mee gespeeld maar dragen was niet cool. Hij vindt het wel een leuk speeltje samen gek doen met een vriendje, maar hij vindt zichzelf er wel al te oud voor. Leuk even filmen en de spelletjes bekijken maar dit kan voor hem niet tippen aan zijn ipad en is dus al snel saai. Hij had niet meteen door hoe alles werkte en had even hulp van zijn jongere zusje nodig.

Bij mijn 12 jarige paste hij goed maar hey daar ga je echt niet mee lopen op de middelbare ;). Hij heeft het wel gedaan voor de gein zo stoer was hij dan weer wel. Leuk om weer even klein te zijn met een coole gadged. Filmpje, foto, "domme" spelletjes spelen maar kan natuurlijk in deze tijd niet tippen aan een mobieltje. Maar ook hij zei dat het wel gaat irriteren aan je arm na paar uur dragen. Hij had goed door hoe alles werkte maar bekende ook dat hij snel even gebruiksaanwijzing had doorgenomen. Hoewel dat er erg ingewikkeld uit zag snapte hij het wel.

Functies zijn dus leuk. Filmen en foto's maken scoren hoog. Daarna is de klok analoog of digitaal kunnen lezen leuk en het aanpassen van je eigen achtergrond geeft plus punten. Het instellen van de klok en datum was kinderspel, hadden ze vast zelf kunnen doen, maar heb ik dus even gedaan. Maar zwaar is de kidizoom niet valt me dan weer wel op. De knop aan de zijkant is prima en de display werkt ook heel goed. Opladen gaat ook prima. Ik schrok ervan dat ze zeiden bij intensief gebruik binnen dag leeg, maar mijn meisje heeft er hele dag meegespeeld en kon de volgende dag ook gewoon vrolijk door spelen. De speeltijd verschilt, soms spelen ze er een uur mee dan dan ligt hij weer twee uur stil. Het is dus niet zo dat ze er contineu mee bezig blijft. De kleur blauw is mooi. Maar ze zouden van mij ook gewoon rood, geel, oranje mogen hebben in plaats van altijd maar blauw of paars. Oftewel een echte jongens en meisjes kleur. Ik heb geen meisje meisje en mijn jongens houden niet van blauw!

Wat vind je van het gebruiksgemak voor het kind?

Heel goed. Met een makkelijke bediening van knop en display. Opladen doe ik voor de kinderen gezien ze dat bij geen enkel apparaat van me mogen. Uhm zelfs mijn tweejarige weet al heel goed hoe het werkt! Dus daar uit blijkt wel dat de bediening makelijk is. Je hebt de home knop daar kun je dus mee terug naar hoofd menu dan schuif je met vinger over display en krijg je te zien wat je nog meer kunt doen. Video, spel, foto, klok, stopwatch, stemvervormer, kleuren effecten en wekker vraag me af of ik alles heb... Vandaag had mijn meisje de instellingen gevonden en dacht dat je zo nieuwe spelletjes erop zou kunnen zetten,maar zover als ik weet kan dat niet. Morgen gaat ze hem als wekker gebruiken en ook destopwatch is handig bij het tandenpoetsen. Ook erg leuk als timer bij cakejes bakken, de cakjes bakken mee op de kiddyzoom.

Bijft je kindje getriggerd om ermee te spelen?

Mijn meisje van 6 blijft er wel mee bezig, maar de jongens van 10 en 12 niet! Voor mijn jongens is het hoogstens half uurtje leuk, daarna gaan ze liever weer voetballen of iets anders doen. Denk dat dat toch echt aan de interesse van spellen en leeftijd ligt ik denk dat tot 12 jaar ook wat hoog gegrepen is van V-tech en zou er zelf tot 8 jr van maken hoogstens 10 ligt natuurlijk heel erg aan het kind. Mijn meisje blijft er langer achter zitten ze heeft ontdekt dat je bekers verdient bij goed spelen van het spel, dus ze wil telkens beter en verder komen. Er is veel te ontdekken gekke stemmetjes als je iets hebt op genomen, kleuren en achtergronden laten veranderen. Ze gaat er echt helemaal in op en geniet 100% van de Kidizoom. Zoals al eerder gezegd mijn jongste vindt hem ook erg leuk en weet al goed hoe het werkt, hij heeft de grootste lol met de spelletjes om de muziekjes echt snappen doet hij het natuurlijk niet, maar weet verbazend wekkend goed hoe hij op en neer moet naar nieuwe spel of klok en welke knoppen of touchscreen je moet aanraken.

Wat vindt jouw kindje het leukst om te doen op de Kidizoom Smart Watch?

Het leukst om te doen op de Kidizoom Smart Watch vinden ze filmen en klokkijken. Lekker spelen en kijken of ze hoger scoren krijgt en dus een beker. Leuke filmpjes maken van kleine broertje of mama en dan helemaal in een deuk liggen  met terug kijken.

• Design
    8.0
  • Gebruiksgemak
    9.0
  • Verschillende functies
    9.0
  • Het installeren
    10.0

9.0
hakunamatata

hakunamatata

Ik ben moeder van vier kinderen tussen de 2 en 12 jaar zo leuk dat leeftijds verschil Ook ben ik gastouder en zodoende altijd een huis vol kids. Altijd gezellig bezig met knutselen spelen en ontdekken heerlijk om van alle kids de ontwikkeling te kunnen zien en volgen. Om zo intens van ze te kunnen genieten. En altijd in om nieuwe gadgets te testen kids genoeg om mij daarbij te helpen ;)

Wat vinden jullie hiervan?

Ik vond een foto op internet. Een vrouw ... >

Een kind neem je niet, die krijg je