Danielle test VTech Magisch Speelhuis

Door: Danielle89
Danielle89
TESTMOEDER Danielle89

Hallo, ik ben Danielle. Ik heb twee dochters: Evie van 4 jaar en Emily van 3 jaar oud. We waren uitgekozen om het Magisch speelhuis te testen. Dat was al superleuk. Toen het binnenkwam waren mijn dochters gelijk enthousiast en konden niet wachten om ermee te spelen.

8.4

• Vrolijk en leerzaam huis
  • Licht en geluid
  • Interactief
  • Makkelijk mee te nemen

• Extra pop is prijzig

Wat vind je van het gebruiksgemak?

Het is wel eerst een bouwpakket. Maar alles is met een kliksysteem in elkaar te zetten. Een schroef moet je erin draaien zodat het glijbaan gedeelte kan draaien. Hij staat eigenlijk best snel in elkaar door dat kliksysteem. Toch is het huis best stevig. Ondanks het kliksysteem krijgen de kinderen het niet zomaar los. Het zit stevig in elkaar geklikt. Zodra het huis in elkaar staat kunnen de stickers erop geplakt worden. Maar dat staat allemaal keurig aangegeven in de beschrijving waar de stickers horen.

Het is een leuk huis. Heel vrolijk met al die felle kleurtjes. Je kan het gedeelte van de glijbaan/ schommel inklappen en vast maken aan het huis. Daardoor is het handig om hem met de hendel van het dak mee te nemen ergens heen. Of gewoon om hem te verplaatsen. Ik verplaats hem ook met de hendel als hij nog uitgeklapt staat met de wegdelen er nog aan. De kinderen willen niet dat ik dat gedeelte uit elkaar haal.

Voor de rest is het erg leuk bedacht. Door de wegdelen creëer je meer voor een rollenspel. Maar het is vooral leuk met de geluiden en lampjes.

Wat vind je van de verschillende functies?

De kinderen vinden het leuk. Vooral de magische sensoren. Bij de ene sensor geeft het geluid en muziek die bij dat deel van het huis past. En bij de andere sensor geeft het licht en zegt ze zinnen, zie ook de video hieronder. Dat maakt het huis ook leuk en speciaal. Ook de schommel en glijbaan vinden ze leuk. Daar zitten geen sensoren op, maar dat maakt niet uit. Kinderen vinden het al leuk om de schommel te duwen en van de glijbaan af te laten glijden. Ook het wandelpad geeft net wat extra's. Kinderen lopen erover heen met hun poppen en kunnen barbecueën. Veel leuke dingen om hun fantasie de vrije loop te geven.

Maar als favoriet is en blijft de lift die zelf van boven naar beneden gaat en andersom. Superleuk gemaakt.

Blijft je kindje getriggerd om ermee te spelen?

Ik kreeg het huis en er zat een popje bij genaamd Sofie met een hondje. Maar de magische sensoren werken alleen bij Sofie. Die heeft een speciaal mechanisme in zich waardoor de sensoren reageren. Maar omdat ik twee dochters heb was het al gelijk ruzie om Sofie. Ik ben dezelfde dag nog naar de winkel gegaan om een popje erbij te halen. Dat is wel als er meer kinderen zijn willen ze allebei zo popje. Vandaar dat je misschien op foto's en in het filmpje 2 popjes ziet, maar er zit er maar 1 bij. Maar nu spelen ze er iedere dag mee. Ze zijn er heel blij mee. Hele verhalen hoor ik ze vertellen. Nog steeds zijn ze er heel enthousiast over. En als er iemand op bezoek komt laten ze het huis vol trots zien. De buurjongens kwamen ook kijken en zij vinden het ook leuk. De jongste van 6 kwam de dag erna terug om ermee te spelen.

Het is vooral erg leuk dat het huis drie verdiepingen heeft. Op alle verdiepingen is iets te doen. Maar vooral de lift trekt hun aandacht. Dat blijven ze leuk vinden.

Wat vind je van de liedjes en de melodietjes?

Het klinkt allemaal heel vrolijk en leuk. Ik vind het vooral leuk dat, als je ze op een magisch sensor zet, het poppetje ook echt daarop reageert. Bijvoorbeeld als je het poppetje op de wc zet dan hoor je een doorspoelend geluid en zegt ze: na de wc moet je je handen wassen. Of als je het popje op de stoel voor de piano zet, zegt ze: wat zullen we gaan spelen? En als je nog keer op het popje drukt hoor je een piano liedje. De liedjes zijn erg leuk en leerzaam en mijn oudste dochter zingt al wat liedjes mee.

Vind je het een leerzaam speeltje?

Ja, de liedjes en zinnen kunnen heel leerzaam zijn. En het is gewoon leuk om je eigen fantasie te gebruiken. Je kind gaat zijn eigen verhalen verzinnen. De kleuren zijn daarom ook heel leuk. Mijn jongste dochter vraagt af en toe wat voor kleur iets is. Maar sommige kleuren kent ze al en dan wijst ze dat heel trots aan.

Vind je het een interactieve bezigheid?

Ja, de reactie van de popjes en het huis zijn leuk. En reageren ook goed op elkaar. De popjes hebben een knopje op hun buik en als je erop drukt hoor je een liedje of praat het popje zinnen. Heel interactief en spelenderwijs leerzaam. Denk dat veel kinderen dit huis leuk vinden.

Wat ook leuk is. Veel mensen hebben toet toet speelgoed. Wij hebben er ook wat van. En het huis kan je ook verbinden met de producten van toet toet.

• Gebruiksgemak
    8.0