Hobbel giraffe om lekker op te hobbelen

Door: madelon Scheeringa
madelon Scheeringa
TESTMOEDER madelon Scheeringa

2 weken voor dat de testperiode begint komt de postbode aan met het pakketje van Fisher Price, daar is hij dan eindelijk de hobbelgiraffe met licht en geluid. Helaas moeten we nog even wachten tot we er mee mogen gaan spelen.

7.5

• Stevig en zit goed in elkaar
  • Leuke geluiden
  • Aantrekkelijk design
  • Kinderen blijven ermee spelen

• Vreet batterijen

Als de testperiode in gaat haal ik de hobbelgiraffe uit de doos wanneer Fenna in haar bed ligt zodat ik even in alle rust hem in elkaar kan zetten. Dankzij een duidelijke gebruiksaanwijzing is dit niet heel moeilijk. Alles word duidelijk aan gegeven en stevig in elkaar gedraaid met schroeven zodat het ook niet uit elkaar valt. Veilig is het in ieder geval dus wel. Batterijen zijn niet mee geleverd, maar gelukkig hadden we er nog wat liggen. Nu is het wachten tot Fenna wakker word en kunnen we eens gaan kijken wat ze er van vind.

De ontmoeting

Toen Fenna haar bed uit kwam zijn we rustig gaan kijken bij de hobbelgiraffe, helaas vond mijn held op sokken het heel eng in het begin. Ze liep er met een grote boog omheen maar na een paar uur er naar gekeken te hebben werd ze toch nieuwsgierig en ging ze kijken wat het was. Er op zitten gaat hem nog niet worden maar er naast staan en heen en weer schommelen en er dan bij staan dansen is natuurlijk ook erg leuk. Er zitten verschillende muziekjes in de giraffe die beginnen te spelen wanneer de giraffe gaat wiegen. Samen met opa ging Fenna lekker spelen en op een gegeven moment zet opa haar op de giraffe oma ging er ook half bij liggen en met heel veel gek doen vond ze het dan eindelijk echt leuk. Nu ik deze blog schrijf zijn we weer een dag verder, Fenna speelt nu om en op de giraffe, zodra hij geluid en licht gaat geven komt er een grote lach op haar gezichtje. Ze weet nu ook hoe ze er zelf op en af moet komen dus daar hoef ik ook niet meer mee te helpen. Kortom hij is goed gekeurd.

Eindorodeel

De tweede week van de testweken zit er weer bijna op. Fenna is hard aan het spelen geweest met de Hobbelgiraffe. Inmiddels kan ze volledig zelfstandig op en af stappen en de rol tussen de oren van de giraffe is nog steeds erg aantrekkelijk. Ook gaat het echte heen en weer wiegen van de Giraffe steeds makkelijker. Omdat de batterijen bijna op zijn maakt hij geen muziek meer (voor mij lekker rustig), hij vreet dus echt aan de batterijen want deze zijn na 1.5 weken aan intensief gebruik bijna op. Halverwege deze week is er een kindje komen spelen van 3 jaar. Ook zij vond het nog heel leuk om met de hobbelgiraffe te spelen. Dus inderdaad redelijk geschikt voor kinderen van 12 tot 38 maanden zoals aangegeven op de doos. Zoals ik al zei in mijn vorige blog vind ik de leeftijd van 12 maanden een beetje te vroeg. Nu dan mijn eindbeoordeling: Veiligheid. De giraffe is stevig en zit goed in elkaar door schroeven, voor de kleine kindjes die nog niet genoeg evenwicht hebben om er op te kunnen blijven zitten is hij echter niet geschikt. Verder is het voor de kinderen overigens wel heel aanlokkelijk dat er licht en geluid in zit. Als eindcijfer geef ik daarom een 7.5! Wij hebben met veel plezier mee gedaan aan deze test. En zullen nog veel speelplezier hebben met de hobbelgiraffe.

7.0
    7.0
    8.0