Fisher Price Bad Bongo: erg leuk speelgoed

Door: Jolien Brandwagt
Jolien Brandwagt
TESTMOEDER Jolien Brandwagt

Een dag nadat we terug komen van vakantie gaat de deurbel… Mijn zoontje Lucas van bijna 3 jaar staat bij het raam te kijken en roept heel hard: Mama… De postbode met een pakketje!!!! Nou dat kon maar één ding zijn. De BADBONGO van Fisherprice.

7.0

• Leuke muziekjes
  • Leuk uiterlijk

• Iets te zwaar
  • In bad hoor je de muziek minder goed

Introductie

Lucas en zijn zusje Elise van net een jaar mogen samen hun cadeau uitpakken. De eerste reactie is WAUW! Op dat moment moet Elise haar middagslaapje gaan doen en mag Lucas er alleen mee in het badje buiten. S’ avonds mogen ze er samen mee in bad.

Wanneer ik Elise in bed heb gelegd en ik weer terug naar beneden loop om te kijken hoe het Lucas vergaat met de badbongo in zijn badje hoor ik een boze vader en zie ik Lucas hem vol verbazing aan kijken zo van…. Hier snap ik nou werkelijk helemaal niks van. Ik had al zo’n idee wat er aan de hand was en zei: Misschien moet je nog even niet zo boos worden, wat is er aan de hand? Lucas krijgt iets nieuws en meteen moet het weer kapot. Dit is toch niet voor in bad.. zegt papa. Jawel hoor, zegt Lucas en ik schiet in de lach. Ja papa, hij is wél voor in bad. OEPS! Daarna zegt Lucas nog lekker bijdehand: papa word boos maar hij weet niet eens dat hij wél in bad mag. En daarbij gooit hij de badbongo lekker eigenwijs terug in het bad waar hij hoort.

Badbongo in bad

Als het avond is mogen Lucas (bijna 3) en Elise (net 1) samen gezellig in bad om de badbongo te testen. Al voor dat het badje volgelopen is spelen ze er mee op de grond. Als je op het knopje drukt gaat hij aan en speelt er telkens een verschillend vrolijk muziekje met een leuk ritme..van bongo’s. Daarbij gaan er allemaal lampjes branden wat uitnodigt om op de bongo’s te slaan. Dit vinden ze erg leuk.

Samen spelen

Je ziet dat Lucas ook echt probeert om er goed op te slaan, als op een trom. Elise doet maar wat en vind vooral het knopje erg interessant. Ook vind ze het leuk dat er een aan handvat aan zit zodat ze hem lekker achter zich aan kan trekken met het kruipen. Eerst zet ik Elise in bad zodat zij er eventjes zelf mee kan spelen. Ze word hier heel blij van en door het muziekje begint ze HOERA te roepen en steekt haar handen in de lucht. Als Lucas er bij in het badje zit doet hij hem meteen weer aan en spelen ze er even samen mee. Wat erg jammer is aan de badbongo is dat wanneer hij in het water ligt hij vrijwel direct onder water gaat. Hij blijft dus niet helemaal boven water drijven en hierdoor hoor je het muziekje eigenlijk niet meer. Je moet er telkens het water uitschudden voordat je hem weer kunt horen. Hierdoor vinden ze hem al snel niet zo interessant meer.

Eindoordeel

Al met al is het een leuk stuk speelgoed. De lichtjes gecombineerd met het ritmische muziekje vallen goed in de smaak bij zowel baby’s, dreumesen als peuters en dat hij in het water kan is erg leuk. In elk geval een keer iets heel anders als een gewone badeend of waterspuiter. Het enige nadeel is dus dat je door het water de muziek niet meer hoort. Wij vonden het in elk geval erg leuk om de badbongo van Fisherprice te testen.

8.0
    7.0
    6.0