De kindvriendelijke Fisher Price Apptivity Case

Door: janske81
janske81
TESTMOEDER janske81

De Fisher price Apptivity Case is binnen. Papa pakt hem uit. En Lieke is nieuwsgierig wat het allemaal is. Alsof ze door heeft dat ze iets belangrijks gaat doen. Ik ben dan wel testmama, maar onze Lieke is de komende 2 weken testbaby. En dus onze hoofdrolspeler in dit avontuur. Op de doos staat 6M+, Lieke is nu 6,5 maand oud. De apps hadden we al opgezocht in de app store, toen we hoorden dat we de Apptivity Case mochten testen. Op de doos staan 3 apps, maar ondertussen kun je er in de app store veel meer vinden. Alle Fisher Price apps zijn gratis, dus gelijk alles maar op de iPhone gezet.

8.0

• Kids kunnen niet aan de knop komen
  • Leuke apps
  • De apps zijn gratis

• Apps zijn in het engels
  • Je moet de Case steeds open maken bij het wisselen

Jammer dat alles in het Engels is. Hoewel Lieke daar nu nog niet veel last van zal hebben. Ik ga later nog wel even op zoek naar meer baby apps. Fisher Price zal vast niet de enige zijn. Maar nu voorlopig eerst maar testen. De handleiding is duidelijk en de Apptivity Case is makkelijk open te maken. Wel moet je even goed kijken hoe je de iPhone er in doet, de home-knop moet onder het beschermlaagje komen. Want dan kan je kleintje er niet bij, maar jij zelf ook niet. Als je tijdens het spelen een ander spelletje wilt doen, moet je de iPhone er weer uit halen. Omdat Lieke toch niet sterk genoeg is voor de home knop kun je hem er ook zo in doen dat je hem wel kunt gebruiken. Er zit hier ook een klein boogje, dus het nodigt er ook voor uit.

De kids ontmoeten de Apptivity Case

Nou iPhone zit er in, dus we gaan hem testen! In het begin moet ze even wennen. “Wat is dat nou?” Nieuwe speeltjes kijkt ze altijd even aan. Maar al snel begint de zoektocht. “Wat kunnen we er allemaal mee?” Lieke zit in de kinderstoel bij ons aan tafel. Ze heeft net gegeten en nu gaan wij eten. Een mooi moment om haar met de Apptivity Case te laten spelen. In het begin weet ze niet zo goed wat ze er mee moet. Alsof ze de spanning en de nieuwsgierige ogen voelt. Papa helpt haar een beetje. En dan heeft ze al snel de smaak te pakken. Ze schudt ermee, stopt hem in haar mond, bekijkt de mooie plaatjes, slaat erop en elke keer weer verbaasd dat er dan iets gebeurt en tenslotte ontdekt ze haar favoriete spelletje.

Apptivity Case kan tegen een stootje

Het laten vallen. De eerste keer valt hij per ongeluk. Ik schrik.. oei. Hij moet er tegen kunnen maar toch… Papa’s iPhone zit er in. En die is er héél zuinig op. Ik kijk hem aan, maar hij is nergens van onder de indruk. “Daar moet hij tegen kunnen”, zegt hij. En raapt de Apptivity Case op. Ik bekijk hem kritisch, maar nog geen krasje. En het paardje staat vrolijk te hupsen in de wei. Lieke heeft het nu door en gooit hem nog drie keer op de grond. Elke klap komt bij mij binnen, maar er is niks aan de hand. Ik leg hem weg want heb het idee dat Lieke er even klaar mee is. Maar niks is minder waar. Ze probeert hem te pakken, maar kan er net niet bij. Ik zet hem schuin tegen de tafel aan en tevreden kijkt ze naar de vrolijke diertjes. Eerste indruk voor vandaag: Lieke is met haar 6 maanden misschien wat klein, maar vermaakt zich er prima mee. En het houdt papa en mama ook lekker bezig.

Ook leuk zonder telefoon

Heel erg leuk hoor Lieke’s nieuwe speeltje, maar papa en mama willen ook wel eens met hun iPhone spelen. En ben ook wel nieuwsgierig of ze zich ook kan vermaken met het Fisher Price speeltje zonder ons speeltje. Lieke is net wakker van haar ochtend slaapje en lekker uitgerust. Ze ligt op haar speelkleed met de Apptivity Case te spelen. Doordat er geen iPhone in zit, maakt het ook geen herrie. Dus ze wordt niet afgeleid. Ze bestudeert de gekleurde ringen, hapt in de rand en bekijkt zichzelf in het spiegeltje. Ze vermaakt zich er prima mee. Het grappige is dat ze er nu anders mee speelt. Als de iPhone er in zit wordt ze naar het beeldscherm toegetrokken. Dit komt ook omdat alle Fisher Price apps vrolijke beelden en geluidjes produceren. En Lieke houdt van bewegende beelden, maar is nog verzotter op vrolijke deuntjes!

Los van de iPhone met z’n leuke apps is het dus een prima speeltje. Wel is ze er sneller op uitgekeken. En speelt ze al snel met haar andere speeltjes. De Apptivity Case ligt in een hoek. Voor nu is ze er klaar mee. Dat was zonder en nu toch nog even met iPhone. Van alle spelletjes is het giechel spelletje haar favoriet. Kleine vrolijke pluizige beestjes produceren de vrolijkste giechels. Het spelletje bestaat uit level 1 en level 2. Op het filmpje speelt ze level 2. Lieke is nog te klein om gericht ergens op te drukken. Maar er is zoveel te zien en te doen. En als ze op het beeldscherm slaat en dan per ongeluk iets raakt, gebeurt er van alles. Vooral de geluidjes vindt ze interessant. Je ziet op het filmpje dat ze het zat is. Ze mocht nog even voor het slapen gaan op het kleed spelen. Dit gaat heel rustig en in eens is ze er dan klaar mee en wordt ze pieperig. Maar elke keer als ze de Apptivity Case aanraakt maakt het geluid. En dan even wint haar nieuwsgierigheid.

De Apptivity Case ligt standaard in de box

De Apptivity Case ligt standaard in de box. Zonder iPhone. Lieke speelt erg graag mee. Hij is makkelijk vast te houden. Met 1 of 2 handen. Ze pakt hem ook makkelijk over. Het spiegeltje vindt ze erg interessant. Grappig hoe ze op zichzelf reageert. De ringetjes blijven favoriet. Er heerlijk aan friemelen of lekker er op kauwen. Ze kan zich er best een tijdje mee vermaken. En dan zit de iPhone er nog niet eens in. Want het gaat toch iets te ver om de iPhone standaard in de box te leggen. Met iPhone er in, speelt ze er eigenlijk hetzelfde mee. Alleen is er dan een extra speelelement bijgekomen. Bewegende beelden met geluid. Ik vind de Fisher Price apps erg leuk. Alleen heel jammer dat ze niet in het Nederlands zijn. Ik hoop dat deze er nog wel komen. Lieke is met haar bijna 7 maanden wel wat klein, niet voor de Apptivity case, die is Lieke proef, maar wel om al heel bewust de spelletjes te spelen.

Ze heeft echter wel snel door dat als ze op het beeldscherm tikt er iets gebeurt. Ook kan ze al aardig wat geluid uit de piano krijgen. Maar de “NOSE” van de hond aanraken.. los van het Engels, is ze daar gewoon te klein voor. Maar de plaatjes en geluidjes nodigen erg uit. Dus ze kan zich er in combinatie met het spiegeltje en gekleurde ringen prima mee vermaken. Het giechel en vormen spelletje vindt ze erg leuk. Het principe van beide spelletjes is hetzelfde. Het bestaat uit 2 delen. Het eerste deel alleen de poppetjes of de vormen. Die verschijnen en verdwijnen als je op het beeldscherm tikt. De poppetjes giechelen. De vormen maken ook geluidjes en ze benoemen wat ze zijn. Deel 2 heeft een piano met gekleurde toetsen. Als je hier op drukt maken ze geluid.

Eindoordeel

De poppetjes of vormen staan erboven en zingen een liedje als je ze aanraakt. Lieke vindt dit erg interessant. Hier ook weer jammer dat het in het Engels is. Ze vermaakt zich er prima mee, maar als ze wat groter zijn is het toch wel erg leuk als de vormen en kleuren in het Nederlands worden genoemd. Als ze bij mij op schoot zit en we samen een spelletje spelen, gaat het een stuk beter. Ze heeft dan meer geduld en meer de focus. Dan vindt ze alle diertjes die voorbij komen en de andere handelingen die je kunt doen erg leuk. Als ze wat groter is heeft ze ook meer de rust om dit zelf te doen. En een peutertje zal zich niet zo snel storen aan het Engels. Maar het is dan leuker en leerzamer als het dan Nederlands in een combinatie met Engels zou zijn. Of dat je de optie hebt om de taal in te stellen.

Ik had ook nog een baby tv app gevonden, maar deze is ook in het Engels. Ik heb ook een aantal Fisher Price apps op de iPad gezet. Het is voor Lieke dan makkelijker en leuker om mee te spelen. Ik zag trouwens op internet dat er ook een Apptivity Case is voor de iPad. Deze ziet er alleen minder handzaam uit. Het handige van de Apptivity Case is dat Lieke niet zelf de home knop kan bedienen, dus niet uit het spelletje kan. Maar dat is ook gelijk een nadeel. Bij alle spelletjes heb je de home knop nodig om eruit te komen, ook om in een ander level te komen. En niemand heeft zin om steeds de Apptivity Case open te maken. Aan de andere kant... De spelletjes kunnen de kleintjes onbeperkt spelen en de herhaling is juist fijn voor ze. Ik heb nog lang niet alle baby apps gezien. Ga nu op zoek naar interactieve prentenboeken. Zullen er vast wel zijn. Ga dus rustig verder met mijn zoektocht naar leuke apps voor Lieke (en mama). Denk ook wel dat er nog wel veel meer apps bij zullen komen.

9.0
    8.0
    8.0